A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Adósság fejében vasúti kocsik

1999. 11. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Jugoszláv Vasút (JZ) a MÁV-val szemben fennálló tartozása miatt a közeljövőben 200-300 gabonaszállító vagont ad át a magyar vasúttársaságnak, és további 30-40 kocsit biztosít naponta a faáruk fuvarozásához. Ezekért az eszközökért a MÁV nem fizet bérleti díjat – minderről Kukely Márton, a MÁV Rt. és Svetolik Kostadinovic, a JZ vezérigazgatója állapodott meg. A Jugoszláv Vasút az elmúlt tíz évben tízmilliárd forintos adósságot halmozott fel a MÁV-val szemben, ami mára hétmilliárd forintnyi kamattal emelkedett. A JZ a háborút megelőzően meglehetősen lassú ütemben kezdte törleszteni az adósságát – azt sem fizetőeszközben, hanem különböző szolgáltatások átvállalásával –, a NATO-támadás és annak következményei azonban még nehezebb helyzetet teremtettek. Egy szeptemberben köttetett megállapodás értelmében az adósságok rendezésére felkérték a vasutak európai szervezetének (UIC) közreműködését, ennélfogva az UIC pénzügyi bizottságában is folynak e tárgyban megbeszélések. Érdemi megállapodás eddig még nem született, a mostani megállapodás szerény előrelépésnek tekinthető – közölte a MÁV Rt. sajtóirodája. A teljes összeg visszafizetésére kevés a remény, hiszen a háború közel egymilliárd dollárral károsította meg a Jugoszláv Vasutat. Az év végéig Újvidéken túl Belgrádig és kerülő út nélkül a Balkán irányába is eljuthatnak a személyszállító vonatok, amenynyiben elkészül egy ideiglenes pontonhíd a Dunán – közölte a JZ vezérigazgatója. A kelebiai határt átlépő személyszállító vonatok a mai napig is csak Újvidékig járnak, a tehervonatok kerülő úton ugyan, de akadálytalanul közlekednek a Balkán irányába. A nehézségek ellenére a Jugoszlávián át vezető vasúti teherforgalom folyamatosan nő, a tavalyi szállítási teljesítménynek jelenleg a 36-40 százalékát teszi ki. Kelebián egyelőre csak nappal fogadnak és indítanak útnak tehervonatokat, a határ teljes megnyitását a forgalom növekedésétől teszik függővé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.