időjárás 9°C Árpád 2023. március 31.
logo

Megépülhet az északi híd

Szabó226Jezsó
1999.11.03. 23:00

Szinte biztos, hogy az állam három év múlva kezdi meg az M0-s körgyűrű északi hídjának építését, ezért Újpest és Óbuda önkormányzata nem gördít akadályt az autóút továbbépítése elé – tájékoztatták lapunkat az érintett polgármesterek. Az országos és helyi környezetvédő szervezetek viszont ragaszkodnak korábbi álláspontjukhoz, sőt további perekkel fenyegetnek. – Győztünk az M0-s vitában – jelentette ki lapunknak Derce Tamás, Újpest polgármestere. Elmondta: a körgyűrű múlt héten átadott mintegy 3 kilométeres északi szakaszának forgalomba helyezése ellen nem fellebbeznek, sőt várhatóan a közlekedési tárca ellen korábban indított perüket is visszavonják. Mint ismeretes, a Közlekedési Főfelügyelőség az önkormányzat hozzájárulása nélkül adta ki a forgalombahelyezési engedélyt. Amennyiben az Állami Autópálya-fejlesztő és Kezelő Rt. jövő év végéig nem szerzi be az útépítéshez szükséges szakhatósági hozzájárulásokat, a most átadott szakaszt 2001. január elsején lezárják – közölte Derce Tamás.A IV. kerület első embere megelégedéssel fogadta Manninger Jenő minapi levelét, amelyben a közlekedési tárca politikai államtitkára megerősítette az M0-s Duna-híd állami beruházásban történő megépítésének szándékát. A szükséges engedélyek beszerzése után akár 2003 elején megkezdődhet a hídépítés – reméli a polgármester. Tarlós István, Óbuda polgármestere mindehhez hozzáfűzte: immáron ők sem ragaszkodnak az aquincumi híd elsőségéhez. Csupán két feltételt szabnak az illetékeseknek: az M0-s egy ütemben épüljön meg a Bécsi útig, továbbá az autóút nyomvonala ne kerüljön „túl közel” a békásmegyeri lakótelep házaihoz. Tarlós szerint körgyűrűügyben már semmi nem múlik a polgármestereken, most az államon a sor. Az önkormányzatokkal szemben a Levegő Munkacsoport a tervezett híd miatt is perre megy a Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőség ellen – mondta lapunknak Lukács András, a civil szervezet elnöke. Szerinte az új folyami átkelőhely nemcsak a Duna–Ipoly Nemzeti Parkot, hanem Budapest ivóvízbázisát is veszélyezteti, valamint környezetvédelmi szempontból rontja a főváros északi területének helyzetét. Kijelentette: régen elmúlt már az az időszak, amikor a fejlődés motorját az autópálya- és az útépítés jelentette. Az embereknek ugyanis nem kell az egészségükre ártalmas beruházás. Hozzátette: az aquincumi közúti átkelő ötletét is ellenzik, amely helyett a tömegközlekedés fejlesztését szorgalmazzák.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.