A Metro áruházlánc újabb, budakalászi állomáshelye ellen tiltakozó polgárok a napokban kezdték meg népszavazási kampányukat. Magyarország kilencedik legnagyobb kereskedelmi vállalkozása viszont az önkormányzat korábbi döntése alapján hamarosan kezdené, s terveik szerint szeptemberre be is fejezné a mintegy 3,5 milliárd forintos beruházást.- Csak helyi népszavazással akadályozható meg, hogy a Metro áruházlánc felépítse legújabb „kék kockáját” a Budakalászt átszelő 11-es út Lupa-szigeti elágazása melletti zöldövezet mintegy héthektárnyi területén – nyilatkozta lapunknak Dévai Ferenc fideszes önkormányzati képviselő. A referendumot kezdeményező Nagycsaládosok Országos Egyesületének budakalászi csoportját ez ügyben támogatja a Budakalászért Közalapítvány, a Budakalász Nagyközség Magisztrátusának több tagja, valamint három önkormányzati képviselő. A napokban beindított kampány fő célja, hogy ne a tervezett helyre, hanem a másik nagy bevásárlóközponttal, a Corával szembeni területre kerüljön az új nagyáruház. A már elkészült szóróla-pokon felhívják a figyelmet a nagy multinacionális cégek szerintük kiskereskedem-ellenes, környezet- és egészségkárosító tevékenységére, illetve a Duna-parti üdülőövezetre leselkedő veszélyekre.Mint arról korábban beszámoltunk, a helyi képviselő-testületben hatalmas viták dúltak a „Dunakanyar kapujába” tervezett harmadik nagy bevásárlóközpontról. Az önkormányzat vezetői a beruházásból származó adóbevételekkel növelnék a település szűkös bevételeit. A testület többsége előbb zárt, majd nyílt ülésen is az évi 100 millió forint iparűzési adóbevétellel kecsegtető beruházás mellett döntöttek, annak ellenére, hogy az érintett terület nem az önkormányzat, hanem a budakalászi Gyógynövénykutató Rt. tulajdona. Harcsa Lajos független polgármester – az M0-s körgyűrű korábbi terveire hivatkozva – elutasítja a tiltakozók alternatív javaslatát, s a népszavazást kezdeményezőket felelőtlennek, a többségi döntést elutasító képviselőket pedig anarchistának tartja.- A Cora áruházzal szemben fekvő területre a Metro is szívesen építkezett volna, ám az ehhez szükséges engedélyeket az állami autópálya-kezelő elutasította – közölte lapunkkal Jaross Tamás vezérigazgató. A Lupa-szigeti elágazás melletti héthektáros ingatlanra több száz millió forint értékű opciós szerződést kötöttek a Gyógynövénykutató Rt.-vel. Az építési engedély megszerzése után azonnal indulhat a 3,5 milliárdos beruházás, amelynek során egészen a Duna-partig kiépítik a jelenleg hiányzó infrastruktúrát. A Metro vezérigazgatója szerint a demokrácia szabályai szerint jártak el, amikor nem a tiltakozókkal, hanem a többségi támogatottságot élvező önkormányzati vezetőkkel ültek le tárgyalni.- A minapi lakossági fórumon sem akad senki, aki érvekkel tudta volna alátámasztani ellenző indokait. Aki viszont ismeri a területet, az tudja: a jelenlegi „dzsumbuj” megszüntetése a környezet rendezését, és nem a szennyezését jelenti. A Metrót pedig nem lehet vádolni a kiskereskedelem tönkretételével, hiszen vevőkörük jelentős részét éppen a kiskereskedők, egyéni vállalkozók adják – állítja Jaross Tamás.
Hadházy Ákos: Magyar Péter fél egy választási vereségtől