Szeged, Miskolc, Nyíregyháza és Debrecen autópályán lesz elérhető 2006-ig, Pécs környékén beindul az M6-os autóút, Dunaújvárosban pedig a híd építése – ígéri a gazdasági és közlekedési miniszter. Csillag István szerint 2007. januárjáig 300 kilométer gyorsforgalmi út épül meg és 570 kilométernyi szakasz építése kezdődik el.
A látványos nagy volumenű építkezések azonban csak 2004-től indulhatnak el, ekkortól juthatunk ugyanis az évi mintegy 40-60 milliárd forintos uniós támogatáshoz, másrészt egy autópálya szakasz megépítése 44-48 hónapba telik, melynek első kétharmada tervezés és előkészítés – mondta a miniszter, aki szerint a gyorsforgalmi úthálózat mellett a közutak felújítása is felgyorsul 2005-től.
Idén 79 és fél milliárd forintból 38 beruházás folytatódik, illetve kezdődik el köztük az M3-as Polgár és Görbeháza közötti, illetve az M7-es Balatonszárszó és Ordacsehi közötti szakaszán. A Krónika kérdésére Csillag István elmondta, hogy folynak a tárgyalások az M5-ösről a díjfizetés módjáról, ám az országhatárig már vélhetően állami beruházásból épül tovább a Szeged felé tartó autópálya, hogy az AKA Rt.-vel folytatott egyezkedés mibe kerülhet az államnak, arról a miniszter nem kívánt részleteket elárulni.
Berobban a kánikula, életbe lépett a másodfokú hőségriadó
