Lényegében befejeződött a MÁV múlt héten kivont Bz-motorkocsijainak ultrahangos tengelyvizsgálata. A 259 motorkocsiból 245-öt már megvizsgáltak, a többi 14 egyébként is nagyjavítás alatt állt. 155 vizsgált járművet minősítettek a szakemberek biztonságosnak, ezeket már vissza is állították a forgalomba. Összesen 90 motorkocsi tengelyén találtak hajszálrepedéseket.
A sérült tengelyek cseréje – az alkatrész-megrendelés teljesítésének függvényében – legkésőbb április végéig megtörténik. – áll a MÁV közleményében.
A MÁV a járművek kivonásával egyidejűleg rendelt meg 55 darab tengelyt a cseh Bohumin cégtől, ennek szállítási határideje 30 nap. A tengelyek szállítására több vasúti tengelygyártó cégtől kértek árajánlatot, a válaszok azonban a mai napig nem érkeztek meg. A szolnoki és a szombathelyi MÁV járműjavítókban raktáron lévő tengelyeket már beépítették, a javításra váró járművekbe. Hamarosan a budapesti Északi járműjavító is alkalmas lesz a hibás motorkocsi-tengelyek javítási munkáinak elvégzésére és ez jelentősen felgyorsítja a teljes rend helyreállítását. A tengelyek cseréje megközelítőleg 108 millió forintba kerül, végleges költségekről, bevételkiesésről azonban várhatóan áprilisra tud pontos összeget közzétenni a vasúttársaság.
A MÁV mellékvonalain hétfő reggelre nagymértékben javultak a vasúti személyközlekedés feltételei, immár 65 vasútvonalon – 804 települést érintve – ismét a menetrendszerinti személyvonatokkal utazhatnak. Ahol még nem biztosítható vasúti szerelvény, ott az utasokat a meghirdetett vasúti menetrend szerint közlekedő vonatpótló autóbuszok szállítják.
Nem csak Győrben rengett a föld
