Görbeházánál ágazik majd el az M3-as

A Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi Felügyelőség a napokban kiadta azt a határozatot, amely jóváhagyja az M3-as autópálya Polgár után folytatódó új szakaszának nyomvonalát - értesült a Népszabadság. Információik szerint a sztráda – kisebb korrekciókkal – a B nyomvonalon valósulhat meg.

MNO
2003. 02. 05. 10:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A környezetvédelmi szakhatóság az elmúlt hónapokban az M3-as autópálya Görbeháza–Nyíregyháza közötti szakaszára folytatott környezetvédelmi engedélyezési eljárást. A tervezett nyomvonal B és D változatára, valamint a két nyomvonal összekötésére szolgáló szakaszt vizsgálták. A B variáns szerint Görbeházától az M3-as debreceni kerülő nélkül vezetne Nyíregyháza felé. A D nyomvonalterv szerint az autópálya Polgártól – Görbeházát megkerülve – a 35-ös számú főútvonallal párhuzamosan haladhatna Debrecen felé Pród településig, majd Újfehértón át érné el Nyíregyháza térségét.

Bogdányiné Mészáros Ágnes, a Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi Felügyelőség igazgatója a Népszabadság érdeklődésére elmondta: az M3-as Görbeháza és Nyíregyháza között a korábban B-vel jelzett nyomvonal korrigált változata szerint valósulhat meg. E megoldás szerint Görbeházától autópályává fejleszthető autóút halad Hajdúdorog és Hajdúnánás között Nyíregyházáig, s ugyancsak gyorsforgalmi út épül Görbeházától az M35-ös út vonalán Debrecen felé.

Az igazgató kifejtette: a döntést a környezetvédelmi hatástanulmányok és az autópálya nyomvonalának közelében elhelyezkedő természetvédelmi területek figyelembevételével hozták meg. Mint a Népszabadság megtudta: a környezetvédelmi engedély birtokában megkezdődhet az autópálya tervezése, majd az érintett földterületek kisajátítása, és – ahol még szükséges – a régészeti feltáró munka.

Korábban az M3-as továbbépítendő szakaszáról vita alakult ki a B verziót támogató Csabai Lászlóné nyíregyházi MSZP-s polgármester és a D nyomvonal mellett érvelő Kósa Lajos debreceni fideszes városvezető között. A szakhatóság mostani határozatáról szólva Csabainé elmondta: az M3-asról szóló határozatnak nem vesztesei, csak győztesei vannak, mert szerinte a módosított B variáns egyaránt megfelelő Nyíregyháza és Debrecen számára. Szerinte a ciklus végére megépül a Nyíregyházát elkerülő útszakasz, amely a gyorsforgalmi útra csatlakozik. Hozzátette: bízik abban, hogy az autópályává fejleszthető autóút is megépül 2006 végére.

Kósa Lajos a lap érdeklődésére kijelentette: elfogadhatónak tartja, hogy az M3-ast autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út kösse össze Debrecennel. A politikus hozzátette: a gond nem is a nyomvonallal van, hanem azzal, hogy a Medgyessy-kormány a megígért 800 kilométernyi autópályának a nyolcadát sem építi meg. Kósa Lajos hozzátette: a Debrecen és a Nyíregyháza felé vezető gyorsforgalmi utak szerinte 2005 előtt nem valósulnak meg, s ennek az egész keleti régió látja kárát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.