A Váci út a legveszélyesebb Budapesten

A személyi sérüléssel végződő balesetek alapján tavaly a Váci út XIII. kerületi szakasza volt a legveszélyesebb. A balesetek túlnyomó részét az autóvezetők figyelmetlen, gyakran agresszív vezetési stílusra okozta - írja a magyarorszag.hu.

MNO
2003. 07. 27. 6:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Baleseti szempontból a Váci út XIII. kerületi szakasza, valamint a XVII. kerületben a Pesti út és a XIV. kerületben a Hungária körút a legveszélyesebb – áll a Budapesti Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési alosztályának elemzésében, mely a 2002-es baleseti statisztikák alapján készült.

A veszélyességi listát vezető Váci úton 68 esetben történt személyi sérülés, melyből 37-et személygépkocsi vezetője, 22-t gyalogos okozott. A Westend City Center előtt az aluljárók és a kijelölt gyalogátkelőhelyek ellenére több járókelő rendszeresen megszegi a szabályokat. A bevásárlóközpontnál két gázolás is történt. A balesetek száma alapján veszélyesnek számít a Róbert Károly körút, a Gogol utca, a Meder utca, a Dagály utca kereszteződése.

Az 5,7 kilométer hosszúságú úton a sebesség helytelen megválasztása 2, az elsőbbségadás elmulasztása 10, az irányváltoztatás, haladás és bekanyarodás szabályainak megszegése 17 baleset lett a következménye. A járművezetők hibájából bekövetkezett balesetek okai nem vezethetők vissza forgalomtechnikai hiányosságra, inkább a figyelmetlen, gyakran agresszív vezetési stílusra.

A Pesti út 65 balesetéből 39-et személygépkocsi vezetője, hetet teherautó sofőrje, míg 11-et gyalogos okozott. Az elsőbbségadás elmulasztása 18, a követési távolság be nem tartása kilenc esetben vezetett karambolhoz. A gyalogosgázolások többnyire a figyelmetlenség és tiltott helyen való átkelés miatt következtek be. A csaknem tízkilométeres útszakaszon három halálos kimenetelű baleset történt.

A Hungária körút 3,5 kilométeres szakaszán 59 személyi sérüléses baleset történt, ebből kettő halállal végződött. Az elsőbbségadás elmulasztása 8, a sebesség helytelen megválasztása 4, a követési távolság be nem tartása 11 esetben okozott gondot. A személygépkocsi-vezetők 30, míg a gyalogosok 18 esetben okolhatók. Teherautók sofőrjei hat balesetet okoztak. (napi.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.