Átadták a 83-as főút pápai elkerülő szakaszát

Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter kedden átadta Pápán a forgalomnak a 83-as számú főút Pápát elkerülő szakaszát. Az új elkerülő út megépülésével az átmenő forgalom nem terheli tovább Pápa történelmi belvárosát - tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel a GKM sajtószolgálata.

MNO
2003. 12. 02. 17:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pápa Veszprém megye északi területének dinamikusan fejlődő központja, vonzáskörzetébe több település is tartozik. A Pápán átvezető 83-as számú főútba a város területén 7 országos közút csatlakozik. Az átkelési szakasz hossza közel 7 kilométer. A 83-as számú főút nyomvonala korábban Pápán vezetett keresztül, kettévágta a várost, és jelentős átmenő forgalom haladt át a történelmi városrészen. A 90-es évek elején ezért kezdeményezte a Város Önkormányzata a Veszprém Megyei Állami Közútkezelő Kht.-val közösen a város közlekedési állapotának javítását.

Az új elkerülő út csatlakozik a már 2002-ben átadott, I. ütemben megépített Városlőd felöli csomópont és a Celli úti csomópont közötti szakaszhoz. Így együtt, most már mintegy 11 kilométer hosszú, 2x1 sávos főúton lehet közlekedni. Az elkerülő út engedélyezési tervei 2000-ben készültek el. Pápa Város
Önkormányzata az elkerülő út építéséhez szükséges területek megszerzését saját erőből vállalta, ezzel jelentős segítséget nyújtott a beruházáshoz. A Pápa várost elkerülő (I. és II. ütem) szakasz teljes hossza mintegy 11kilométer, beruházási költsége közel 5,8 milliárd forintot tett ki. A beruházás megvalósítása két ütemben történt.

I. ütem: a 83-as számú főút Városlőd felőli kezdőcsomópontja és Celli úti csomópont közötti szakasz. Az I. ütem építése költségvetési forrásból, az Útgazdálkodási- és Koordinációs Igazgatóság beruházásában, a Veszprém Megyei Állami Közútkezelő Kht. lebonyolításában valósult meg 2001 szeptembere és 2002 áprilisa között. A szakasz kivitelezője a MÁVÉPCELL Kft. volt. A mintegy 6 kilométer hosszú szakaszon három körforgalmú és két hagyományos szintbeni csomópont épült. Az I. ütem megvalósításának költsége 2,15 milliárd forint volt. II. ütem: a Celli úti csomópont és a Győr felé vezető 83-as számú főúti
csomópont közötti szakasz. A 2002 májusa és 2003 novembere között elkészült II. ütem beruházója a Nemzeti Autópálya Rt., generálkivitelezője a VEGYÉPSZER Rt. volt. A közel 5 kilométer hosszú út beruházási költsége 3,62 milliárd forint volt.

Az új szakaszon két hagyományos szintbeni csomópont,
két vasútvonal feletti, háromnyílású közúti híd és a Bakonyér patak
háromnyílású hídja épült meg. A csornai és a celli vasútvonal különszintű keresztezése miatt a II. ütem építése jelentős földmunkával járt. A beépített töltésanyag mennyisége 280 ezer m3.
A Veszprém Megyei Állami Közútkezelő Kht. tervei között szerepel a beruházás folytatása mintegy 800 méter hosszú szakasszal a 83-as számú főút Marcaltői elágazójától a 8405-ös összekötő útig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.