A Wallis Motor elveszti a BMW kizárólagos jogait

Azok után, hogy a Wallis Motor idén elvesztette a Land Rover importőri jogait, májustól a BMW-vel is így jár, ugyanis az anyagyár egy magyar leányvállalatot hoz létre. A BMW AG és a Wallis Motor persze továbbra is partneri kapcsolatban marad, de ezentúl csak a motorok kizárólagos forgalmazója a Wallis.

MNO
2004. 01. 31. 17:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb meglepő hírrel szolgált a BMW, MINI és Rover kizárólagos forgalmazói jogaival rendelkező Wallis Motor. A cég először tavaly szolgált meglepetéssel az autós közvélemény számára, akkor ugyanis eldőlt, hogy január elsejétől elvesztik a Ford tulajdonba kerülő Land Rover importőri jogait, helyüket a Jaguar Hungary utódjaként a Cél Motors Kft. vette át.

Most egy még meglepőbb bejelentést tett a BMW AG elnökhelyettese, ugyanis kiderült, hogy májustól a Wallis elveszti a BMW és a MINI márkaimportőri jogait. Ennek az oka az, hogy május elsejétől a BMW AG saját leányvállalatának adja át a jogokat, a Wallis pedig csak az újonnan alakuló cég partnereként, mint forgalmazó marad fent.

Lüder Paysen, a bajor cég első elnökhelyettese a változást elsődlegesen azzal indokolta, hogy május 1-jétől életbe lép az úgynevezett csoportmentességi rendelet, ami új kihívást és új lehetőséget jelent az értékesítésben. A BMW magyarországi márkaimportőr leányvállalata közvetlen kapcsolatot jelent majd az autógyár és az itthoni dealerek között, amelyet a hálózatot a jövőben növelni szeretnék.

A Wallis Rt. érdekeltségében lévő Wallis Motor megtartja a BMW motorok kizárólagos értékesítési jogát, s várhatóan az egyik legjelentősebb dealere marad a márkának, ugyanakkor további értékesítő helyek létrehozása sincs kizárva. A Wallis Rt. másik leányvállalata, a Wallis British Motor megtartja a Rover márkaimportőri jogait, így a jövőben csak ez a márka marad a Wallis számára.

Veres Tibor, a társaság egyik tulajdonosa és vezetője arról számolt be, hogy a Wallis Motor tízéves fennállása óta összesen mintegy 1,5 milliárd forintot fektetett be az itthoni BMW-üzletágba és ez az összeg megtérült, pozitív eredménnyel, tehát a Wallis nem vesztett az ügyön, sőt a megmaradó hálózattal a továbbiakban is részesül a haszonból.

A BMW új magyarországi leányvállalata a márkaimportőri feladatok ellátásán kívül oktatási centrumot is létrehoz, ahol egyrészt műszaki továbbképzésre, másrészt a marketing, illetve az értékesítési területen dolgozók oktatására nyílik mód. Ezzel egyidejűleg lehetséges, hogy az új központ regionális központtá is válik a BMW hálózaton belül.
(Napi Online-a5.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.