időjárás 3°C Virág 2022. november 26.
logo

Csúcsot döntött az on-line reklámköltés

MNO
2004.02.17. 08:31

Jelentősen bővült az internetes reklámeszközökre fordított összeg az Egyesült Államokban, köszönhetően elsősorban a fizetős keresőknek, derül ki az eMarketer cikkéből.

Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és PricewaterhouseCoopers (PwC) elemzése szerint 7,2 milliárd dollár volt az amerikai cégek on-line reklámköltése a tavalyi évben, 20 százalékkal növekedve a bázisévhet képest.

A negyedik negyedévben 2,2 millió dollár volt az Egyesült Államokban az online marketingre fordított összeg. A 2002-höz képest ez a teljes évinél még magasabb emelkedést jelent: 38 százalékkal bővült a költés a hasonló időszakhoz mérve. A legalacsonyabb netes reklámköltés egyébként 2001 negyedik negyedévét, és 2002 második negyedévét jellemezte.

Hasonlóan jó eredmény utoljára 2000 utolsó negyedévében volt jellemző a szegmensre, amikor az amerikai társaságok 2,12 millió dollárt költöttek internetes marketingre.

A keresőmarketing vagy search engine marketing (SEM) eszközökre fordított összeg 2003-hoz képest 123 százalékkal bővült, és elsősorban ez eredményezte a teljes iparág jelentős növekedését. A teljes online reklámköltés mintegy 30 százalékát a fizetős keresőkből befolyó bevétel tette ki, derül ki az eMarketerben megjelent kutatásból. (menedzsmentforum.hu)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.