Rendszeresen adott profiljába illő megbízásokat is külső cégeknek a BKV GJSZ – tudtuk meg. Mint arról beszámoltunk, hamarosan megkezdődik a közlekedési társaság részprivatizációja, hiszen a központi buszjavítóműhely eladásával járműjavítási piacot is értékesítenének. Üzleti partnerei közül egyébként néhányan felszámolási eljárás megindításával is fenyegették a GJSZ Kft.-t, a nemfizetés, illetve a felhalmozott tartozások miatt.
Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője tegnapi tájékoztatóján kifejtette: tudatosan állították olyan pályára a céget, amelynek eredménye egy látszólag elkerülhetetlen privatizáció. Tudomása szerint hónapokig nem volt munkája a járműjavítónak, majd egyszerre több is akadt, amit a leépített dolgozói állomány nem volt képes elvégezni. A munka ütemezése helyett külső cégeket bíztak meg, eladósítva a GJSZ-t – tette hozzá. Emlékeztetett az Állami Számvevőszék jelentésére, amely kifogásolta a BKV egyes részlegeinek kiszervezését.
Hubert Béla, az SZDSZ frakcióvezető-helyettese, a BKV Rt. és a GJSZ felügyelőbizottsági tagja csak rendkívül kedvező esetben értékesítené az üzemet. Szerinte ügyelni kell arra, hogy a járműjavítás piaca ne kerüljön magánkézbe.
Hitel. A BKV Rt. működésének fenntartása érdekében 15 milliárd forintos likvidhitel felvételéhez járult hozzá tegnap a fővárosi önkormányzat tulajdonosi bizottsága. A vállalat a kritikussá vált külső finanszírozási problémák miatt kezdeményezte a hitelfelvételt, amelyet legutóbb Atkári János főpolgármester-helyettes említett lapunknak. Akkor közölte: a vállalat év végére 30 milliárdos adósságot halmoz fel, s megint a csőd szélére jut. Ellenzéki képviselők kifogásolták, hogy a nagyarányú, 18 százalékos tarifaemeléshez viszonyítva túl kevés, mindössze nyolcszázalékos a növekedési terv.
(Pál Gábor)