Előkészületek folynak egy olyan internetes adatbázis és központi telephely (vagy régiós telephelyek) létrehozására, amely egyfajta oszágos „használtautó-tőzsde” szerepet tölthet be a jövőben – értesült a Napi Gazdaság. Gablini Gábor, a Gépjármű-kereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke sem a megvalósítás várható időpontjáról és résztvevőiről, sem a szervezeti, működési formáról nem árult el részleteket.
A kezdeményezés azon alapul, hogy sok márkakereskedő nehezen tud túladni azokon a felgyülemlett használt autókon, amelyeket új autókért számított be. Ha a márkakereskedőknek a használt gépkocsik eladásához nincs saját telephelyük és személyzetük, akkor megpróbálhatják használtautó-kereskedőnek eladni az ilyen autókat. Ez Bakó Zoltán, a használtautó-cégeket képviselő Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) főtitkára szerint bevett gyakorlat – az utóbbi években a mintegy ezer használtautó-forgalmazó kétharmada magyarországi forrásból érkező járműveket ad el. Ezek egy része lízingvállalkozásoktól átvett autó, ám az ilyen források kiépítése esetleges, az utóbbi évekig főleg személyes kapcsolatokon alapult. Újabban a lízingcégek egy-két tucat vagy akár 50-100 járműből álló csomagokat állítanak össze, és azokra licitet hirdetnek. Ez a megoldás ugyancsak esetleges, hiszen – különösen a flottaautóknál – meglehetősen egynemű és kicsi a kínálat.
Ezen a helyzeten isj változtatna a Gémosz, ha megfelelő befektetőre talál, hiszen a „használtautó-tőzsdén” az elképzelések szerint csaknem a teljes itthoni kínálat áttekinthető lenne, ráadásul a járművek származását hivatalosan ellenőriznék. (Napi Gazdaság)
A szabadság vándorai + videó














