„A mi kampányunk nem volt negatív”

Lendvai Ildikó, az MSZP frakcióvezetője a Magyar Televízió Nap-kelte című műsorában az MSZP választási vereségéről, a tisztújításról és a Fidesz durva kampányáról beszélt.

Kisberk Szabolcs
2004. 06. 15. 21:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A választással kapcsolatos kérdésekre az MSZP frakcióvezetője elmondta, nincs túl sok oka a boldogságra a szocialistáknak. Az európai papírforma az, hogy ilyenkor a kormányok kapnak egy laza fülest, velünk is ez történt – fogalmazott. Időközi választásoknál az a gyakorlat – ami teljesen érthető ciklus közepén –, hogy a kormánypártok nem szerepelnek jól. Azért érzem lazának a vereséget és nem kiütéses győzelemnek, mert ha igazán nagyon leváltós hangulat uralkodott volna, akkor jóval magasabb lett volna a részvétel. Az alacsony érdeklődés szerintem a pártok közös hibája, mert nem sikerült felkelteni az érdeklődést az unióval kapcsolatban.

Nem gondolja, hogy ez azért történt, mert nem az unióról szólt a kampány, hanem nagyon kemény belpolitikai viták zajlottak? – hangzott a kérdés. Valóban sokkal kevésbé szólt az unióról, mint amennyire kellett volna – ismerte be Lendvai Ildikó. Nem mi kezdtük, de mi elfogadtuk, és nem tudtuk felülírni, hogy ne európaivá váljon – szögezte le. Azért kellett belpolitikaivá válnia, mert ilyenkor az ellenzék megpróbál revansot venni, és erre sokkal alkalmasabbak a belpolitikai témák – vélekedett.

Önök azt hangoztatták, hogy civilizált, visszafogott hangon fognak kampányolni, ehhez képest több helyen megjelentették az „Állítsuk le a Fidesz hazugsággyárát!” kezdetű hirdetést – vetette fel a műsorvezető. Az MSZP nem azért nem tudta több szavazóját elhozni az urnához, mert ilyen hirdetést adott fel – szögezte le a frakcióvezető. Az MSZP nem tudott igazán hatásosan érvet találni arra, hogy miről is szól ez a kampány, és nem találtuk meg azt a módszert sem, ami kizárólag belpolitikaivá tette a kampányt – jelentette ki Lendvai.

Ön szerint változatlan csapattal kell folytatni? – kérdezte a műsorvezető. A szocialista párt nem egy vezérelvű párt – mint a Fidesz –, itt a tisztújítások valódi versenyt szoktak jelenteni több kihívóval – mondta Lendvai. A tisztújítás 2004 második felében vagy 2005 elején lesz. Ez akkor is megtörtént volna, ha az eredmény fordítva alakul. A tisztújítás szükséges minden egészséges pártban. Szerintem a 2006-os választás előtti ciklusban, főhivatású pártelnökre van szükség, vagyis olyanra, aki a pártot tekinti a legfontosabb politikai feladatának – jelentette ki a frakcióvezető.

2002-ben negatív kampánnyal nyert az MSZP, most pedig megbukott ugyanazzal – vetette fel a műsorvezető Surján Lászlót idézve. Ha igaz lenne az, hogy a választó mindig megbünteti a negatív kampányolót, akkor azért most a Fidesz sem nyerhetett volna. Sőt ő végképp nem nyerhetett volna – emelte ki Lendvai. A tapasztalatok szerint a negatív kampánynak mozgósító ereje van, és bizonyos szempontból sikeres is lehet. Az egy másik kérdés, hogy én nem tartom a mi kampányunkat negatívnak. A Fidesz kampányában elhangzott, hogy a választás jó és rossz küzdelme, a gonosz ellen kell mozgósítani az erőket. Olyan szórólapok tucatjait, ezreit terjesztették, amikben elképesztő állítások szerepelnek, mint például az, hogy visszavesszük a parasztok földjét, ha nyerünk. Minden választó levélszekrényében voltak olyan fideszes szórólapok, amik elég kemény és rágalmazó állításokat tartalmaztak – jelentette ki Lendvai Ildikó.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.