Botrány az utcabútor-pályázat körül

Gyorsnak és hiányosnak tartja a közelmúltban kiírt utcabútor-pályázatot az ellenzék és a reklámszakma is. A győztes húsz évre hozzájuthat a padokon, utcai vécéken, hirdetőoszlopokon, pavilonokon elhelyezett hirdetmények utáni több tíz- milliárd forintos bevételhez.

MNO
2004. 07. 29. 7:35
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Múlt heti alakuló ülésén elfogadta eljárási rendjét a Fővárosi Közgyűlés utcabútor-tenderének bírálóbizottsága, amely az augusztus 31-i közgyűlésig rangsorolja a beérkezett pályázatokat. A korábban megválasztott négy koalíciós képviselő mellé két ellenzéki tagot is beválasztottak a testületbe. Az áprilisban kiírt pályázatra öt cég jelentkezett. Neveik nem nyilvánosak, az azonban tudható, hogy három magyar és két külföldi jelentkező van – mondta Tóthfalusi György, a bírálóbizottság elnöke.

Az utcabútor-pályázat körüli vihart az okozta, hogy azt még az uniós csatlakozás előtt írták ki, vélhetően azért, hogy elkerülhessék a május 1-től érvénybe lépő új közbeszerzési törvényt, mivel ekkortól a szolgáltatáskoncesszió is közbeszerzés-köteles. A koncessziós pályázat gyors és hiányos kiírása ellen az ellenzék és a reklámszakmai szervezetek is tiltakoztak, sőt a városháza közbeszerzési hivatalának vezetője, Saly Ferenc is hiányolta az előzetes szakértői véleményeket, az építéshez szükséges engedélyek beszerzését. Az ellenzék elfogadhatatlannak tartja azt is, hogy a győztes húsz évre hozzájuthat az utcabútorokon elhelyezett hirdetmények utáni több tízmilliárd forintos bevételhez.

A sikeres pályázók az utcabútorok – padok, utcai vécék, hirdetőoszlopok, pavilonok – felállítása és üzemeltetése fejében jogosultak lesznek ezek reklámfelületeinek hosszú távú (20-25 éves) értékesítésére.

Forrás: Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.