A Gazdasági Versenyhivatal tegnapi döntése azt mutatja, hogy az útépítők kartellbe tömörülése mintegy százmilliárd forinttal drágítja az épülő autópályák árát. Vagyis az adófizetőknek ennyivel többet kell fizetniük az új sztrádákért. Míg a polgári kormány idején megkezdett autópálya-építkezések átlagára alig haladta meg a kilométerenkénti 1,1 milliárd forintot, addig a Medgyessy-kormány idején indított építkezéseknél ez az ár már majdnem eléri a kilométerenkénti kétmilliárd forintot.
A kialakult helyzet és a Gazdasági Versenyhivatal határozata indokolttá teszi, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. elnökét hivatalából azonnali hatállyal felmentsék. A törvénysértés indokolttá teszi azt is, hogy a kormány sürgősen indítson vizsgálatot annak megállapítására: a Medgyessy-kabinet részéről ki, és milyen módon működött közre az autópálya-építő cégek milliárdos mutyizásának eltitkolásában. A vizsgálat eredményét a Medgyessy-kormány sürgősen tárja a nyilvánosság elé – tartalmazza a közlemény.
Manfred Weber és Brüsszel fizeti Magyar Péter országjárását