A versenykorlátozó megállapodás – kartell – gyanúja miatt indított versenyfelügyeleti eljárás során bebizonyosodott, hogy az érintett öt útépító társaság – a Strabag Rt., a Betonút Rt., a Hídépítő Rt., az Egút Rt. és a Debmút Rt. – versenykorlátozó módon felosztották egymás között a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. által kiírt és 2002 végén zárul nyílt közbeszerzési eljárás során négy autópálya-szakasz 128 milliárd forint értékű megbízását.
Tóth Tihamér, a Versenytanács elnöke elmondta: a vállalatok nem egymással vetélkedő versenytársként, hanem érdekegyezséget kötő kartellként vettek részt a pályázatokon, továbbá a jogsértés közpénzek felhasználását érintette, amely fokozottan sértette a társadalmi érdekeket. Mindezt figyelembe véve a GVH a Strabag Rt.-nek 2,468 milliárd forint a Betonút Rt.-nek 2,212 milliárd forint, a Hídépítő Rt.-nek 1,371 milliárd forint, az Egút Rt.-nek és a Debmút Rt.-nek 496-496 millió forint bírságot rótt ki. Az elnök hozzátette, hogy a Versenytanács és a nemzetközi gyakorlat szerint is a piacfelosztás a legsúlyosabban szankcionálható versenykorlátozó magatartás.
Mint ismeretes az NA Rt. 2002. végén döntött arról, hogy az M7-es autópálya Becsehely, Letenye és az M70-es autóút Tornyiszentmiklós-Letenye közötti szakaszát 45 milliárd forintos ajánlatával a Strabag Rt. építheti meg. A Hídépítő Rt.-Betonút Rt. által alkotott konzorcium 65 milliárd forintos ajánlatát fogadták el az M7-es autópálya Ordacsehi-Balatonszárszó közötti szakasza kivitelezésére. Az Egút Rt.-Debmút Rt. pedig az M3-as autópálya Polgár-Görbeháza közötti szakaszának megépítésére nyert el megbízást, amelyet 18 milliárd forintért vállalt.
Meggyilkolt turisták: leszúrtak egy francia férfit