Kalapács alá került a Mahart. A Magyar Hajózási Rt. egyik üzletrészét az európai belvízi hajózás vezető társasága az osztrák DDSG Cargo szerezte meg. A cég 4 millió eurót kínált a Dunacargo KFT-ért, ami azt jelenti, hogy újabb 1 milliárd forinttal gyarapodott a központi költségvetés. Draskovics Tibor rendkívül örül annak, hogy az osztrák cég az előírtnál jóval nagyobb tőkeemelést hajt végre, hiszen a pénzügyminiszter szerint ez is példázza, hogy nyugati szomszédaink komoly befektetők.
Az osztrákok Budapestet kapunak szánják az unión kívüli piacok felé és az új tulajdonos elképzelései szerint a Regensburgig terjedő forgalmat is magyar lobogójú hajók végeznék.
Draskovics Tibor, pénzügyminiszter: „Földrajzi adottságaink köztudomásúan kitűnőek. Ebből persze a történelem folyamán volt sok kárunk, most úgy gondolom lehet belőle sok hasznunk. Kelet-nyugat-észak-dél metszéspontjában helyezkedik el az ország. Ha mi ügyesen tudunk infrastruktúrát építeni, erre vállakozásokat vonzani, akkor ez befektetést, üzletet, s ezen keresztül munkahelyet tud hozni az országnak.”
Bár a cég jelentős fejlesztéssel számol, foglalkoztatási elképzelései az összes pályázó közül a legkedvezőtlenebbek voltak. Az osztrákok a MAHART Dunacargo Kft. minden harmadik dolgozóját elbocsátják. A tervek szerint a MAHART egyéb üzletrészei is hamarosan kikerülnek az állami védőburok alól, bár a közelmúltban érvényes ajánlat hiányában az egyik pályázat eredménytelenül zárult. (Hír Tv)
Nesze neked uniós szankció: rekordot döntött az orosz LNG-export















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!