A legfejlettebb piacnak számító Egyesült Államokban a felnőtt lakosság fele használja vásárlási döntéseihez a világhálót – derül ki a Dieringer Research Group (DRG) most közzétett adataiból. Ez a folyamatosan fejlődő internetes szektornak és az erősödő gazdasági helyzetnek köszönhető – adta hírül a Menedzsment Fórum.
A piackutató cég adatai szerint immár 114 millióra tehető azon amerikaiak száma, akik valamely termék beszerzése előtt a világhálón tájékozódnak. Az internet fontosságát mutatja, hogy ezen kereséseknél közel 90 százalékos a vásárlások aránya.
Az USA kereskedelmi minisztériumának adatai szerint 2003-ban az online kiskereskedelmi eladás a világ legnagyobb piacán a múlt évben 26 százalékkal, 55 milliárd dollárral nőtt.
A hazai helyzet kevésbé reményteljes. A tavaly év eleji várakozásokhoz képest az online áruházak a tervezett 6 milliárd forintos forgalom helyett 7,5 milliárd forintot realizáltak 2003-ban, amelynek jelentős része, közel 30 százaléka, a karácsonyi bevásárlás ideje alatt, novemberben és decemberben képződött – derült ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország kutatásából. 2004-ben a várakozások alapján 40 százalékkal nő mind az értékesítés nettó árbevétele, mind a vásárlások száma.
(Menedzsment Fórum)
A magyargyűlölő román klubelnök rátámadt Kovács István játékvezetőre a rangadó után















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!