Kínai vasútfejlesztés

A kínai vasútügyi minisztérium három, hazai partnerekkel társuló külföldi céget bízott meg, összesen több mint 2000 kilométernyi vasútvonal korszerűsítésével, több mint 12 milliárd dollár értékben.

MNO
2004. 08. 31. 9:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasúti pályák felújítása után az utazósebesség a duplájára növekedhet, elérheti a 200 kilométert is óránként. A Kawasaki Heavy Industries Ltd. a japán szuperexpressz, a Sinkanzen 275 kilométer/órás sebességet elérő korszerűsített változatát fogja használni, a francia Alstom pedig valószínűleg a 350 kilométer/órás csúcssebességű TGV-t „honosítja”. A harmadik győztes, a vasúti szerelvénygyártásban világelső kanadai Bombardier Inc. Vasútjáról egyelőre semmit sem tudni. Mindhárom cégnek életmentés lehet a nagy kínai üzlet, ugyanis a Kawasaki a második negyedévet 1,7 milliárd jenes veszteséggel, a Bombardier a július 31-ével befejeződött negyedévet kétharmados nyereségcsökkenéssel zárta, az Alstomot pedig a francia kormány mentette meg idén a csődtől.

Kínában mind a személy-, mind a teherszállításban legfontosabb vasút már teljes kihasználtsággal működik, és így is csak a szükséges árumennyiség harmadát képes továbbítani.

Forrás: Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.