Kockázatos járművásárlások

Megszaporodtak a problémás ügyfelek az autófinanszírozásban érdekelt cégeknél az elmúlt években. A lízingtársaságok egyre több felszólító és felmondó levelet küldenek ki, illetve sok autót kell visszavenniük, mert legtöbbször az önrész nélküli konstrukciók igénylői nem tudják fizetni a törlesztéseket.

MNO
2004. 08. 31. 8:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy év alatt megduplázódott a visszavett autók száma a Postabank-Leasing Rt.-nél – mondta a Világgazdaságnak Nagy Péter, a társaság vezérigazgatója. Az első félévben 336 gépjárművet hajtottak be, míg a tavalyi év első hat hónapjában csak 160-at. Gyarapodtak a felszólító és a felmondólevelek is: az első félévben 20 511 esetben küldtek ki felszólítást, amelyből 1300 felmondás született. Egy éve még csak 14 213 felszólító levelet és 650 felmondást regisztráltak. A finanszírozók az ügyfélszerzés érdekében alacsony – szélsőséges esetben nullaszázalékos – önrésszel is nyújtanak autóhiteleket. A Postabank-Leasingnél a visszavett motorkerékpárok száma az első félévben némileg csökkent, mert a motorkerékpárok esetében nincs mód önrész nélküli finanszírozásra.

A visszavett autók száma 736-ra rúgott az első félévben a Raiffeisen Lízing Rt.-nél, amely több mint a tavalyi év hasonló időszakában – mondta Kalmár Zsolt, a társaság portfóliókezelési igazgatóhelyettese. A felszólítások számában drasztikus növekedés következett be, mivel az év elején szigorúbb felszólítási rendszert vezettek be, a felszólítások gyarapodása azonban a romló fizetési morálnak is köszönhető. A piacvezető Merkantil csoport is a visszavett autók számának emelkedéséről számolt be. Tavaly összesen 1956 autót vettek vissza, míg az idén az első fél évben 1404-nél tartanak. Az első fél évben 72 380 felszólító levelet küldtek ki, ebből 21 014-et követett felmondás. Mindez azt is jelenti, hogy az élő szerződések fele problémás volt.

A Budapest Autónál a kihelyezések növekedésénél kisebb mértékben nőtt a visszavett autók száma, amelyek gyakorlatilag veszteség nélkül értékesíthetők. A versenytársak esetében a nagyobb arányú visszavétel a számtalan kockázatos finanszírozási konstrukciónak tulajdonítható.

Forrás: Világgazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.