Szakértők szerint beomolhat a Margit híd egy része

Egy szakértői tanulmány szerint bármikor beomolhat a fővárosban a Margit híd pályaszerkezetének egy része, ezért mihamarabb alá kellene dúcolni azt. A Városházán ezt cáfolják, Vajda Pál főpolgármester-helyettes szerint az információ csak egy félreértés.

Magyar Nemzet
2004. 08. 30. 5:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bármikor beszakadhat egy hatvanéves vasbeton elem a Margit hídon – derül ki egy decemberben elkészült tanulmányból. Ez az elem ugyanis rosszabb minőségű, mint a többi, így a beázások és a lefagyások miatt mihamarabb meg kellene erősíteni, azaz alá kellene dúcolni azt. Ezt a tanulmány egyik szakértője, Schulek János, a Főmterv Rt. műszaki igazgatója állítja. Szerinte az ilyen elöregedett vasbeton lemezeket túl sokáig nem lehet életben tartani, így maximum egy-két év múlva ezt is ki kellene cserélni.

Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint ez a sajtóhír félreértés. Szerinte ugyanis Schulek János csupán arra célzott, hogy előbb-utóbb bekövetkezhet az az állapot, amikor alá kell dúcolni a Margit híd pályaelemeinek néhány darabját. – Pillanatnyilag nincsen olyan állapot, ami miatt bárhol meg kellene erősíteni a híd szerkezetét – jelentette ki Vajda Pál. Mint mondta, a Margit hidat havonta egyszer statikusok ellenőrzik, ráadásul a hídmester is folyamatosan dolgozik. A főpolgármester-helyettes azt elismerte, hogy a Margit hidat mihamarabb fel kellene újítani, ám ezt addig nem tudják megtenni, amíg nem épült meg az M0-s autóút északi hídja. Ha ugyanis az újabb dunai átkelő megépülte előtt zárják le a Margit hidat, akkor teljesen ellehetetlenül a város közlekedése. A lezárt Margit híd forgalmának nagy részét ugyanis az Árpád hídnak kellene átvennie, ám ez az átkelő – csakúgy, mint az összes budapesti – kapacitásának maximumán van.

Az M0-s északi hídja nem fővárosi, hanem állami beruházás. A kormányzat 2006-ra ígéri elkészültét, így a főváros ennél hamarabb nem tud hozzákezdeni a Margit híd másfél évig tartó, 5,5 milliárd forintba kerülő felújításához.

Gidró Kriszta

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.