Bármikor beszakadhat egy hatvanéves vasbeton elem a Margit hídon – derül ki egy decemberben elkészült tanulmányból. Ez az elem ugyanis rosszabb minőségű, mint a többi, így a beázások és a lefagyások miatt mihamarabb meg kellene erősíteni, azaz alá kellene dúcolni azt. Ezt a tanulmány egyik szakértője, Schulek János, a Főmterv Rt. műszaki igazgatója állítja. Szerinte az ilyen elöregedett vasbeton lemezeket túl sokáig nem lehet életben tartani, így maximum egy-két év múlva ezt is ki kellene cserélni.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint ez a sajtóhír félreértés. Szerinte ugyanis Schulek János csupán arra célzott, hogy előbb-utóbb bekövetkezhet az az állapot, amikor alá kell dúcolni a Margit híd pályaelemeinek néhány darabját. – Pillanatnyilag nincsen olyan állapot, ami miatt bárhol meg kellene erősíteni a híd szerkezetét – jelentette ki Vajda Pál. Mint mondta, a Margit hidat havonta egyszer statikusok ellenőrzik, ráadásul a hídmester is folyamatosan dolgozik. A főpolgármester-helyettes azt elismerte, hogy a Margit hidat mihamarabb fel kellene újítani, ám ezt addig nem tudják megtenni, amíg nem épült meg az M0-s autóút északi hídja. Ha ugyanis az újabb dunai átkelő megépülte előtt zárják le a Margit hidat, akkor teljesen ellehetetlenül a város közlekedése. A lezárt Margit híd forgalmának nagy részét ugyanis az Árpád hídnak kellene átvennie, ám ez az átkelő – csakúgy, mint az összes budapesti – kapacitásának maximumán van.
Az M0-s északi hídja nem fővárosi, hanem állami beruházás. A kormányzat 2006-ra ígéri elkészültét, így a főváros ennél hamarabb nem tud hozzákezdeni a Margit híd másfél évig tartó, 5,5 milliárd forintba kerülő felújításához.
Gidró Kriszta

Tovább tart a hideg idő, talajmenti fagy is lehet