A Firenze múltját, jelenét és feltehetően a jövőjét is meghatározó
alkotást évente több millió turista keresi fel, akik a világ legkülönbözőbb pontjairól érkeznek, hogy megcsodálják a reneszánsz korszak emberideáljának eme remekművét.
A firenzei köztársaság 1501-ben bízta meg a Michelangelót a szobor elkészítésével. Az egyetlen márványtömbből kifaragott, több mint négy méter magas férfialak 1504-ben nyerte el végső formáját. Firenze vezetősége a szobrot – mint a város szabadságszeretetének bibliai jelképét – eredetileg a városháza kapuja előtt helyezte el, ahol jelenleg egy márványmásolat található. Az eredeti alkotást az időjárási viszontagságok elől biztonságosabb helyre vitték, majd később az Accademia galériában helyezték el, s jelenleg is itt található.
„Előrehaladott” kora ellenére Dávidot nem nyugdíjazták, sőt az elmúlt év folyamán alapos tisztításnak és restaurálásnak vetették alá. A gondos munkálatoknak köszönhetően a remekmű ismét régi fényében tündököl hódolói előtt – teszi hozzá a cikk szerzője. Szakértők és műkedvelők egyaránt aggodalommal kísérték és nem kevés kritikával illették a helyreállítási munkálatokat, mivel borzasztóan féltették a szobor állagát.
A megtisztulás azonban sikeres volt; az immár 500 éves „ifjú” mit sem vesztett eredeti formájából: ma sem látszik többnek 22 évesnél, pontosan úgy, ahogyan azt Michelangelo kőbe véste pár száz évvel ezelőtt.
A Dávidot ünneplő jubileumi rendezvénysorozat keretében a büszke firenzeiek koncerteket adnak, kiállításokat nyílnak és különleges megemlékezéseket tartanak városszerte – írja a BBC.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros