A pénzügyminiszter elkötelezettnek tűnt abban, hogy a jövő évre tervezett hiánycél tartható legyen. Draskovics ígéretet tett, hogy olyan esetekben, amikor a kiadások a tervezettet meghaladják vagy extra kiadások merülnek fel, ő azonnal javaslatot tesz bevételt növelő (illetve más kiadáscsökkentő lépésekre), hogy a most tervezett szaldó maradhasson.
Az autópálya-építés jelentős magántőke bevonása mellett folytatódik majd. Draskovics szerint mostantól nemcsak a kivitelezők, hanem a befektetők versenye is megvalósul. A miniszter nem tart attól, hogy az M5-ös autópályánál kialakult helyzet megismétlődne (ott tartalmilag a most tervezett konstrukciót használták), mert megítélése szerint azóta tanultak a hibákból, jó koncessziós szerződések fognak születni.
A miniszter értetlenségét fejezte ki az ellenzéki pártok privatizációt ellenző kirohanásaival szemben. Megítélése szerint az ellenzéknek nincs koncepciója, javaslatai átgondolatlanok. A jelenleg – és korábban – állami kézben levő vállalatok magánosítása mögött számos esetben méretgazdasági indokok húzódnak meg. A kis magyar piacon több esetben nem lehet eredményesen működni a korlátozott felvevő kapacitás mellett. Draskovics példaként hozta a Malévet és a Dunaferrt.
A kormány részéről egyre többet emlegetik ismét az erős forint problémáját. Draskovics kijelentette, hogy egyetlen olyan javaslatot sem fog támogatni, ami a tavalyi sáveltoláshoz hasonló intézkedést jelentene. A tervezett következetes és szigorú fiskális politika mellett megítélése szerint a jegybank is folytatja majd kamatcsökkentési lépéseit. (portfolio.hu)

Itt van, amit mindenki várt: ünnepel Szoboszlai Dominik és Buzsik Borka – fotó