Fedélzeti egységek nélkül megbénul Európa közlekedése?

Ha mindazok a teherautó sofőrök, akik nem rendelkeznek a fedélzeti egységgel, és a határon felállított termináloknál kívánják leróni az útdíjat, akkor komoly várakozásra kell felkészülni. Már csak azért is, mert ezek a kézi terminálok mindössze négy nyelven, németül, franciául, angolul és lengyelül kommunikálnak – írja a Kölnische Rundschau.

2004. 12. 01. 11:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kölni félbulvár lap, a Kölnische Rundschau „Teherautó útdíj: Káosz lesz” című írásában Rainer Kellers foglalkozik a 2005. januárban életbelépő útvámrendszerrel miatt várható problémákkal.

Az elmúlt évek ismétlődő technikai hibái miatt alig egy hónappal az új műholdas útvám fizetési rendszer életbeléptetése előtt a megkérdezett szakértők szkeptikusak. Bár a legutóbbi próbaüzem eredményesen zajlott, a legnagyobb problémát a teherautókba beépített fedélzeti egységek alacsony száma jelentheti. / Németországban primitív divatként szinte mindent angolul rövidítenek, így lett az útvám rendszer neve Toll Collect, a fedélzeti egységé On-Board-Unit. Ez a névadási gyakorlat annál is nevetségesebb, mert a toll németül veszettet, őrültet jelent. K.L./

Eddig alig 218 ezer fedélzeti egységet építettek a teherautókba, ami kevesebb, mint fele a tervezett félmilliónak, s ez a szám, tekintettel a korlátozott beszerelő kapacitásra, az év végéig sem emelkedik 300 ezer fölé. Összesen 1,2 millió teherautó közlekedik a német gyorsforgalmi utakon, melynek közel harmada külföldi tulajdonban van.

A szakértők szerint az eddig megrendelt fedélzeti egységek harmadát külföldre szállították, információik szerint ellátottság tekintetében példásnak tekinthető Hollandia, Csehország és Lengyelország gyakorlata. Kevésbé törték össze magukat a több száz euróba kerülő egységek beszereléséért a spanyol és a francia fuvarozók. Még alacsonyabbak a beszerzési számadatok Oroszországban és Magyarországon – mindkét állam jelentős teherautó flottával rendelkezik, anélkül, hogy az országban Toll Collect szerviz partner működne.

Ha mindazok a teherautó sofőrök, akik nem rendelkeznek a fedélzeti egységgel, és a határon felállított termináloknál kívánják leróni az útdíjat, akkor komoly várakozásra kell felkészülni. Már csak azért is, mert ezek a kézi terminálok mindössze négy nyelven, németül, franciául, angolul és lengyelül kommunikálnak. A német logisztikai szövetség képviselője szerint sokan elveszítik majd a türelmüket és ezért megpróbálják majd az útdíjat elcsalni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.