Az olasz istálló hétszeres világbajnok német pilótája, Michael Schumacher együtt húzta le a tűzpiros leplet az új autóról Rubens Barrichellóval, valamint a két tesztpilótával, Luca Badoerrel és Marc Genével – adta hírül az NSO.
Mint ismeretes, a Ferrari nem az F2005-össel, hanem a tavalyi autó módosított változatával vág neki az idei vb-sorozatnak, az új versenygép pedig a legoptimistább remények szerint is majd csak a szezon negyedik versenyén, a San Marinó-i Nagydíjon (hazai közönség előtt) mutatkozhat be.
Az F2005-ös az olasz Aldo Costa főtervező munkája. A Bolognai Egyetemen végzett Costa 1995 óta dolgozik a Ferrarinál, és tavaly vette át Rory Byrne főtervező munkáját. A brit szakember által tervezett autók összesen 99 nagydíjfutamot nyertek – kezdve Gerhard Berger Benetton-BMW-jének 1986-os mexikói sikerétől egészen Michael Schumacher tavalyi, szuzukai elsőségéig.
A tűzpiros rakéta 4545 mm hosszú, 1796 mm széles és 959 mm magas, a tömege 605 kg (pilótával együtt). A Ferrari saját tervezésű, 055-ös kódjelű V10-es motorja hajtja, ennek az erőforrásnak az új szabályok szerint az idén már két versenyt kell kibírnia.
A karosszéria könnyebb lett, annak ellenére, hogy az idei töréstesztek szigorúbbak a tavalyiaknál. A legszembetűnőbb változások az autó első és hátső vezetőszárnyán, valamint az oldalszekrények hűtőnyílásainak és hátsó kerekek előtti részének kialakításán láthatók. Áttervezték a motort fedő karosszériaelemet is.

Jön a lehűlés, nulla fok is lehet!