A Magyar Turizmus Rt. az idén összesen 5,5 milliárd forintot költhet marketingre, kevesebbet, mint tavaly. Ennek következménye, hogy 2005-ben kevesebb alkalommal vetítenek promóciós filmeket nemzetközi tévécsatornákon, kevesebbet hirdetnek és kevesebb kiadványt készítenek – nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Galla Gábor, Az MT Rt. vezérigazgatója.
A Tony Curtis szereplésével készült reklámfilmhez hasonlót – többek között a kisebb költségvetés miatt – az idén nem forgatnak. Az amerikai színész ingyen vállalta a szereplést – az elkészítés költsége összesen 7 millió forint volt, vetítésre pedig 35 milliót költöttek; összesen 1440 alkalommal sugározták a filmet angol nyelvterületen. Talán – bár természetesen nem bizonyíthatóan – ezért növekedett tavaly a hazánkba érkező amerikaiak száma az európai átlagnál jobban, összesen 12-13 százalékkal. Ugyancsak a külföldiek kíváncsiságának felkeltését szolgálja, hogy a National Geographic következő számában négyoldalas Budapest-cikk jelenik meg – mondta Galla.
A filmek helyett az MT Rt. nagyobb hangsúlyt fektet a PR-tevékenységre, a cég képviselői részt vesznek olyan rendezvényeken, amelyek nem turisztikai jellegűek, de alkalmat adhatnak Magyarország mint turisztikai cél reklámozására.
A Magyar Turizmus Rt. hirdetéseiben az idén Rost Andrea operaénekesnő, Kelemen Barnabás hegedűművész reklámozza Budapestet.
Polgár Judit sakkozó Magyarországot, Vizi E. Szilveszter, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke a konferenciaturizmust „jeleníti meg”. Kalla Kálmán, a Gundel szakácsa a gasztronómiaturizmust népszerűsíti, Bender Tamás, a Nemzetközi Balneológiai Társaság elnöke az egészségturizmust, Lázár Vilmos fogathajtó-világbajnok a lovasturizmust, Szepsy István borász a borturizmust, Hegedűs Gábor golfozó a golfturizmust és Margitics Botond vitorlázó a Balatont ajánlja a potenciális vendégek figyelmébe. A hirdetések külföldön láthatók majd újságokban, plakátokon.

Kiderült, hogy mikor jön végre az igazi nyár!