Körkép a magyar internetezőkről

A magyar internetezők többsége férfi és 30 év alatti felhasználó – derül ki a Visitor Media Research (VMR) 2005 médiakutatásából. A legtöbben továbbra is levelezésre illetve általános információkeresésre használják a netet, de egyre többen olvasnak rendszeresen online magazinokat, és vásárolnak a világhálóról. A spamet a magyar netezők többsége a második legnagyobb problémának tartja a vírusok után.

MNO
2005. 04. 17. 8:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar internetezők 59 százaléka férfi, 55 százaléka pedig 30 év alatti. Azok körében, akik napi rendszerességgel használják a világhálót, 65 százalék a férfiak aránya.

A hetente legalább egyszer internetezők 58 százaléka használja a világhálót otthonában – a naponta internetezők körében ez az arány magasabb: 83 százalék – derül ki a felmérésből. A felhasználók 38 százaléka munkahelyéről is, 26 százaléka pedig valamilyen tanintézményből is eléri a internetet. A 14-24 évesek körében 62 százalék az iskolából internetezők aránya.

A legtöbben továbbra is levelezésre (96 százalék) valamint általános információkeresésre (91 százalék) használják a netet. Online magazinokat az internetezők 77 százaléka olvas rendszeresen. Vásárlás, utazás előtti információgyűjtésre az internetezők 54 százaléka hívja rendszeresen segítségül a világhálót, gazdasági információkat 56 százalékuk keres legalább heti rendszerességgel, hivatali ügyeket pedig a gyakori internetezők 35 százaléka intéz online módon.

A magyar netezők 37 százaléka rendszeresen játszik az interneten, de fizetős szerencse-, illetve nyereményjátékokon csak 4 százalékuk vesz részt. 40 százalékuk rendszeresen tölt le online tartalmakat, de csak 4 százalékuk fizet is ezért. Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori internetezők 6 százaléka használja legalább hetente az internetet, további 31 százalék pedig havonta ad le online rendelést. Ennél többen próbálták ki az internetes vásárlást: 44 százalék vásárolt már ezen a módon, és 10 százalékuk próbálta az online fizetést.

Az internetezők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma, de „népszerű” a nyereményjátékkal egybekötött hirdetés, valamint a szponzoráció is. A hírlevélben látott reklámot az internetezők 35, a megrendelt reklám e-mailt 27 százaléka fogadja el. Az internetezők leginkább a spamekkel és az egérmutatót követő hirdetésekkel szemben elutasítók. Az internetezők valamivel több mint egytizede semmilyen online hirdetési formát nem fogad el.

A spamet a netezők többsége az internet második legnagyobb problémájának tartja a vírusok után. A gyakori internetezők 45 százaléka gyakran, 41 százaléka alkalmanként szokott spamet kapni, ennek ellenére csak kevesebb mint harmaduk rendelkezik spamszűrő megoldással.

(Forrás: hwsw.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.