Rendőrbalesetek: jogszabályt kell módosítani?

Három hét alatt három rendőrautó tört össze és hat rendőr sérült meg, miután üldözés vagy előzés közben karamboloztak. Az országos rendőr-főkapitány azonnal intézkedést rendelt el a további súlyos balesetek elkerülése miatt. A kiértékelés után kiderül, szükség van-e jogszabály-módosításra.

MNO-összeállítás
2005. 04. 15. 11:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint ismert, a legutóbbi baleset szerdán késő este Rákoscsabán történt, amikor két rendőr könnyebben megsérült, autójuk pedig árokba borult. A rendőrautó egy rendszám nélküli járművet követett a XVII. kerületi Pesti úton, majd megelőzte a közvetlenül előtte haladó gépkocsit, amely ekkor hirtelen fékezett. A rendőrautó vezetője elrántotta a kormányt, de a jármű egy úthiba miatt irányíthatatlanná vált, lesodródott az útról és árokba borult.

– Bene László vezérőrnagy, országos rendőr-főkapitány elrendelte az utóbbi időszak üldözés közben történt rendőrbalesetek körülményeinek teljes kivizsgálását, az adatok összehasonlítását, és utasítást adott arra is, hogy ennek eredményét összevessék az osztrák, német és holland rendőrök üldözési illetve sérülési adataival – mondta a Mai Napnak Garamvölgyi László, a ORFK kommunikációs vezetője. – Bár külön pénzt nem csoportosított a rendőrök üldözésre való felkészítésére, elrendelte, hogy a járőrszolgálatok gépkocsivezetőit magasabb fokú kiképzésben részesítsék az oktatók.

Mint azt az ORFK sajtóosztályán az MNO-val közölték: az adatgyűjtésnek április végéig kell befejeződnie, majd a kiértékelés után kiderül, szükség van-e jogszabály-módosításra vagy valamilyen belső normarendszer kialakítására.

Az MNO megtudta: amennyiben a rendőrök a felelősek az okozott kárért, akkor a biztosítóval kötött szerződésnek megfelelően a partner, azaz az Allianz Hungária fizet.

A fenti esetről az MNO a BRFK sajtóosztályától azt a tájékoztatást kapta, hogy az úthiba ellenére a rendőrök nem az útviszonyoknak megfelelően vezettek, ezért az ügyben vizsgálat indul.

A BRFK továbbá közölte: nem tesznek feljelentést az úthiba miatt az útkezelő önkormányzat felelősségének megállapítására. A sajtóosztályon megtudtuk azt is, hogy a budapesti kapitányság már jelezte, melyek azok az úthibák Budapesten, amelyek veszélyeztetik a közlekedés biztonságát.

Csak egy tanpálya a rendőröknek

A nagytétényi tanpályán imitált utcákban bonyolult közlekedési szituációkat, váratlan helyzetek kezelését, esetleg üldözési elemeket gyakorolhatnak a rendőrök.

– Háromszintű oktatás folyik itt: előbb a biztonságos vezetésre, majd megfelelő vezetési gyakorlat után a megkülönböztető jelzések használatára oktatjuk a járőröket, ezt követően jöhet majd szóba az autós üldözés egyes elemeinek elsajátítása – mondta Toldi Miklós alezredes, az ORFK gépjármű-vezetéstechnikai osztályának vezetője.

Félmillióval drágábbak a „kiképzett” autók

Minden autógyár gyárt úgynevezett police-kocsikat. Pusztán rendelés kérdése, hogy a kassza ismeretében a rendőrség egyszerű, hétköznapi használatra gyártott autókat vásárol, vagy pedig a rendőri szolgálat igényeinek átalakított, ám mellékesen klímával és légzsákokkal is felszerelt speciális kocsikat. Nagyobb tétel, ötven autó esetén darabonként félmillió forinttal lennének drágábbak az üldöző autók, ha a szükséges extrafelszerelést kérnék.

Forrás: Mai Nap, MNO

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.