Magánnyugdíjpénztár: a legnagyobbak a legdrágábbak

Tavaly a magánnyugdíjpénztárak közül a legdrágábban éppen a legnagyobb méretű, illetve a legjelentősebb pénzintézeti háttérrel rendelkezők dolgoztak – írja a Napi Gazdaság.

MNO
2005. 05. 19. 6:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) a magánnyugdíjpénztári rendszer egészét átfogó, első alkalommal elkészített költségvizsgálata szerint a nagyok költségei szűk (2,38–2,54 százalékos) sávban mozogtak a felügyelet számításai szerint, kiugrónak az Erste számíthat a maga 3,08 százalékával. Inkább a kisebb kasszák a költségérzékenyebbek – mondta Marsi Erika, a PSZÁF főigazgatója.

Korábban a pénztárak díjstruktúrájában a magas likviditási és működési költségek voltak meghatározók, ám ahogyan a pénztárak nőttek, ezek a költségelemek arányosan egyre kisebbek lettek, s a gyarapodó vagyon miatt vált meghatározóvá a vagyonkezelési kiadás. Marsi Erika úgy véli, semmi sem akadályozza meg a pénztárak közgyűléseit, hogy maximális díjat határozzanak meg a vagyonkezelés tekintetében.

A magánpénztári hozamok tekintetében három kategóriát állított fel a PSZÁF, ezeket egymással összevetve látható, hogy az egészen kicsi és a nagy pénztárak jobb hozamot hoznak, mint a 10–50 milliárdos vagyonnal rendelkezők.

A PSZÁF fellépne a megtévesztő pénztári hirdetések ellen, most is van folyamatban ilyen ügy. Ezek általában a pénztári hozamokkal kapcsolatosak, megjelenhetnek valótlan hozamadatok közléseként vagy eltorzított grafikonok formájában; a nem egységesen közölt adatok olykor az összehasonlíthatóság elvét sértették. Marsi Erika tart attól, hogy a pénztárak közötti verseny erősödése viselkedési torzulásokat eredményezhet. (Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.