Önálló cégbe szervezik a MÁV Rt. áruszállítási üzletágát

A jövő évtől önálló cégbe szervezik a MÁV Rt. áruszállítási üzletágát, a MÁV Cargót. A hazai vasúti fuvarpiacon nemrég jelentek meg a magáncégek, a közeljövőben pedig nyugati vasúttársaságok is érdekeltségeket szerezhetnek egyes piaci szegmensekben, írja a Világgazdaság.

MNO
2005. 05. 18. 8:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV Cargo 2006. január elsejétől működik majd önálló cégként a piacon, döntött tegnap a társaság igazgatósága. Az még nem dőlt el, mi jut majd az új cégre a MÁV adósságaiból, illetve napirenden van az a kérdés is, hogy a társaság külön cégbe vinné ki eszközparkját.

Mint ismert, az év elején megnyílt hazai vasútifuvar-piac szereplői az utóbb időben arról panaszkodtak, hogy nehezen és túl drágán jutnak hozzá az infrastruktúrához, így a MÁV kezelésében lévő iparvágányokhoz. Egyikük panasza nyomán az EU illetékesei intézkedést várnak a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól. A probléma kezelésére május elején munkacsoportot állítottak fel az érintett hatóságok, a tárca illetékese pedig a napokban tárgyalt erről Brüsszelben.

A MÁV az idén 45-46, jövőre pedig 40-41 millió tonna árut szállít majd. A magáncégek elsősorban a kisebb, de nagy szervezést igénylő megbízásokat vihetik el, másrészt a tranzitforgalomban vehetnek részt. Utóbbi szegmensre már a nyugati vasúttársaságok is felfigyeltek, és magyarországi érdekeltségek létrehozásával szereznék meg ezen üzleteket, számol be a Világgazdaság – olvasható az mfor.hu-n.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.