Az ügyfelek interneten átfutó adatainak biztonsága elsődleges fontosságú. Miközben azonban a bank a saját adatbázisát akár a legkomolyabb védelmi szoftverekkel rejti is el az illetéktelen hozzáférők elől, az ügyfél által használt számítógép biztonságát nem tudja befolyásolni – hívja fel a figyelmet a Német Bankszövetség legújabb, az online bankolás térhódításának következményeit feldolgozó tanulmányában, melyet a Világgazdaság ismertetett.
Az online bankolást használó ügyfelek számára kulcsfotosságú, hogy rendszeresen frissítsék és karbantartsák számítógépük vírusirtó programját, valamint tűzfalukat. Az internetes bűnözők kedvelt módszere szerint e-mailen keresztül felszólítják az ügyfelet, hogy vegye fel a kapcsolatot a hitelintézetével. A gyanútlan felhasználó rákattint a levélben megadott linkre, és egy a bank honlapjához szinte megszólalásig hasonlító hamis website-on találja magát, ahol a bűnözők bizalmas banki adatok megadására szólítják fel – áll a tanulmányban.
Az ügyfélnek ezért mindig meg kell bizonyosodnia arról, hogy a helyes honlapon jár-e, és kétszer is meg kell gondolnia, hogy milyen adatokat bocsát rendelkezésre. A szokásosnál akár a legkisebb eltérés is gyanús lehet. A PIN kódot szigorúan csak a bank védett oldalán szabad megadni, ez onnan ismerhető meg, hogy a bankok internetcíme mindig „https://”-rel kezdődik. A címben való legkisebb elírás is rossz oldalhoz vezethet – írja a tanulmány.
Németországban harminc százalék fölé kúszott a bankjukkal online kapcsolatban álló ügyfelek aránya, míg 2000-ben még csak a lakosság 11 százaléka élt ezzel a lehetőséggel – teszi hozzá a Világgazdaság cikkírója.
JAVASOLT ÓVINTÉZKEDÉSEK
- azonosítók kiadásának elkerülése
- egyedi, számot és betűt is tartalmazó jelszó használata
- elsőként az alkalmazás, csak eztán a böngésző bezárása
- jogtiszta, friss szoftverek használata
- vírusirtó telepítése
- SMS-értesítő igénylése
(Világgazdaság)