A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy az elsők között kidolgozandó PPP-projektek között van a Csorna-Porpác vasúti pályaszakasz villamosítása, a Ferihegyi repülőtér vasúti kiszolgálása, a Kelenföldi pályaudvar ingatlanfejlesztése.
A tervek szerint a megvalósíthatóság tulajdonosi jóváhagyását követően 2006-ban írják ki a tendereket, és 2007-ben kezdődhet a kivitelezés.
A Ferihegyi repülőtér vasúti kiszolgálásának megoldása a jövőre induló elővárosi program része lenne. A MÁV egyelőre vizsgálja, hogy melyik fővárosi főpályaudvarról lehetne vasúti gyorsjáratot indítani a Ferihegy 2 repülőtérre, a projekt tervezésére, illetve a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozására a napokban kívánnak szerződést kötni a Budapest Airport Rt.-vel – mondta Kozák Tamás.
A MÁV tájékoztatása szerint Kelenföldi pályaudvar ingatlanfejlesztésére irányuló projekt lenne a legösszetettebb az induló PPP-programok közül. Az ingatlanfejlesztést a 4-es metró 2009-re tervezett üzembe helyezése, a jobb utasforgalmi kapcsolatot biztosító intermodális csomópont igénye sürgeti. A tervek szerint a beruházással közvetlen közlekedési kapcsolat létesülhetnek a metróállomás és a vasúti peronok között.
A MÁV Rt. tervei szerint PPP-konstrukcióban korszerűsítenék az állomások biztosító berendezéseit is. A térségi vasúti fejlesztés területén az infrastrukturális beruházások mellett megvizsgálják a közszolgálati funkciók PPP-modellben történő megvalósításának lehetőségét is.
(ebroker.hu)

Ókori tárgy került elő egy családi vitrinből