A Meteorológiai Szolgálat hamis adatokat közölt?

A meteorológiai szolgálat egy alkalommal tudatosan hamis adatot tett közzé, amit az egyik privát szolgáltató átvett és továbbadott. Így jutott el a téves adat a tévénézőkhöz. Aigner Szilárd szerint a szolgálat anyagi gondjaiért a felesleges fejlesztések és a nagy létszám tehető felelőssé.

MNO
2005. 07. 21. 8:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyakran fordulnak elő visszaélések a meteorológiai adatokkal – írja a Népszabadság. Nemzetközi kötelezettségek miatt az Országos Meteorológiai Szolgálatnak, ha esik, ha fúj, át kell adnia az adatokat, s ezek bizonyos internetes portálokon bárki számára elérhetők. Tehát, ha kerülő úton is, de ingyen juthat valaki könnyen értékesíthető információkhoz. Az adatszerzés sajátos módjára példát is szolgáltatott az OMSZ. A Népszabdság megtudta: a szolgálat egy alkalommal tudatosan hamis adatot tett közzé, amit az egyik privát szolgáltató átvett és továbbadott, így jutott el a tévénézőkhöz.

Az elmúlt időszak különösen mozgalmas volt az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) életében. A korábbi vezető, Mersich Iván megpróbálta siófoki és a kékesi mérőállomás bezáratását, s ez bukásához vezetett. Távozása után átmeneti időre miniszteri biztos irányította az intézményt, majd július elsejétől Dunkel Zoltán meteorológus lett az OMSZ elnöke.

Az OMSZ bevételeinek fele az állami költségvetésből származik, a másik felét elő kell teremtenie. A légi közlekedésben érintett HungaroControl 400 milliót, a honvédség 50 milliót fizet, pályázatokból 300 millió jön be, további 300 milliót pedig különféle szolgáltatók, például a tévécsatornák fizetnek. A médiamegjelenések az OMSZ bevételeinek kevesebb mint tíz százalékát hozzák. A meteorológiai magánvállalkozások és az OMSZ között egyetlen területen, a tévészereplésekért zajlik látványos és sokszor indokolatlan harc.

Ez vezetett oda, hogy 2003-2004-ben az OMSZ búcsút mondott a megrendelői közül több kereskedelmi rádiónak, kábeltévének és országos lapnak. A cégnél maradt azonban az RTL Klub, a TV 2, illetve az MTV és M2 híradói utáni időjárás-jelentés. A két legnépszerűbb kereskedelmi csatorna időjárás-jelentői általában laikusok, ők tehát az OMSZ szakemberei által készített anyagot mondanak fel teátrális mozdulatokkal – TV 2 –, vagy éppen választékos nyelvezettel – RTL Klub.

Az OMSZ egykori médiapartnerei közül ma több – köztük a Népszabadság is – Aigner Szilárd és Pártai Lucia cégétől rendeli meg az előrejelzéseket. Ugyancsak ez a cég szolgálja ki a Nap-kelte, az ATV mellett a Sláger Rádiót, a Danubius nézőit, hallgatóit. Aigner Szilárd lapunknak elmondta: náluk öt szakember foglalkozik előrejelzéssel, prognózisaik saját méréseken, illetve az állami mérőhálózat adatain alapulnak. Kijelentette: egy előrejelzés annál pontosabb, minél több adatbázisra épít. Szerinte fontos lépés volt, hogy az állami pénzből finanszírozott radarképeket egy ideje negyedóránkénti frissítéssel felteszi a honlapjára az OMSZ. Ez folyamatosan hasznos információval szolgál a nagyközönség számára. Az OMSZ anyagi gondjait szerinte az okozza, hogy a szükségesnél jóval nagyobb létszámmal dolgozik, illetve felesleges fejlesztésekre költött pénzt.

Népszabadság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.