Mindössze 2465 érvényes sms-szavazat érkezett a kormány kampányának második kérdésére; 155 szavazat érvénytelen volt. Interneten – ahol még lehet szavazni – eddig 1128 voks jött – tudtuk meg a Magyarország.hu kormányzati portál illetékesétől. Ugyanis nemcsak sms-ben, hanem e honlapon is le lehet adni a szavazatokat – és itt még a csütörtöki határidő sem él, mint ahogy a telefonos voks esetében.
A válaszadók többsége láthatóan nem helyesli a járművezetés előtti alkoholfogyasztást. A kérdésre, miszerint „Ön helyesnek tartja azt, hogy egy pohár bor vagy sör megivásával is lehet vezetni?” sms-ben 1279, interneten eddig 789 nem válasz érkezett – igennel 1186-an, illetve 339-en voksoltak.
Batiz András kormányszóvivő a Magyar Rádiónak adott interjújában elismerte: valóban „nem érkezett túlságosan sok válasz” – igaz, itt Batiz András még az első hét eredményeiről beszélt (alig 2400 sms), ám a fenti adatok tükrében látható, hogy a második hét sem hozott lényeges változást. Noha a szerdán indított internetes szavazás produkált némi szerény eredményt, az sms-es voksolás iránt nem nőtt az érdeklődés.
A kormányszóvivő az interjúban felhívta a figyelmet arra: ezt az akciót nem lehet összehasonlítani egy tévéműsor szavazásával, mert itt csak egyszer voksolhat mindenki, s felajánlott nyeremény sincs. (Arról nem esett szó, hogyan szűrik ki az interneten és az sms-ben egyaránt voksolókat.) Hozzátette: a kormány célja kettős – részint az, hogy minél több ember nyilvánítson véleményt, másrészt hogy alakuljon ki párbeszéd a kérdésekről. Batiz András szerint a kormány olyan kérdéseket tesz fel, amelyek foglalkoztatják az embereket, „legfeljeb nem beszélünk ezekről eleget”. – A kormánynak nincs olyan határozott célja a kérdések feltételével, hogy feltétlenül valamilyen irányba el akarna mozdulni – hangsúlyozta Batiz, aki arra a kérdésre, hogy az sms-eket küldők is kapnak-e majd a kormánytól telefonjukra üzeneteket, úgy válaszolt: ez sem az első, sem a második héten nem történt meg, s „amennyiben így lesz, akkor arról természetesen be fogunk számolni”. A kormányszóvivő hangsúlyozta: a kormány nem jut hozzá a telefonszámokhoz, így nincs módja adatbázist építeni.
A rendszer működésével kapcsolatban Batiz András elmondta: az informatikai tárca szerződést kötött a T-Mobile-lal (közbeszerzési eljárás nélkül, mivel a rendszer felállítása nettó 300 ezer forintba került, így nem éri el a kétmilliós értékhatárt), s ennek segítségével kapja meg a kormány az sms-eket. Megemlítette: a 40 milliós projekt költségeinek döntő hányadát a reklámok teszik ki. A kampány „tesztidőszaka” hat hétre szól, hat különböző kérdéssel. Ezt követően „levonják a tanulságokat, összegzik a tapasztalatokat”. Az imént említett rendszer tíz hónapon keresztül használható, azt viszont Batiz András nem tudta megmondani, hogy a kormány milyen módon fogja azt használni a továbbiakban. – Várjuk az emberek véleményét, le fogjuk szűrni a tanulságokat, és aztán a későbbiekben ki fog derülni, hogy lesz-e még erre alkalom, ha lesz, akkor pedig milyen módon – foglamazott.
Gusztos Péter (SZDSZ) szerint a kormánynak szakmailag előkészített témákban kellene kikérnie az emberek véleményét az sms-kampányban. A szabad demokraták szerint hasznosabb lenne a jogalkotási programba illeszkedő témákban érdeklődni, és ehhez a civil szervezetek, társadalmi mozgalmak véleményét kikérni. Gusztos úgy fogalmazott: nem szerencsés, hogy az első kérdésben megjelölt céllal, a születendő gyermek nemének megválasztásával ellentétes az egészségügyi tárca szakmai álláspontja, a második kérdés – a járművezetés előtti alkoholfogyasztás – pedig széles körű szakmai tiltakozást váltott ki, és a Belügyminisztérium javaslataival is ellentétes – hangzott el az Info Rádióban.

Kitüntették a Jeszenszky házaspárt megmentő férfit