Mintegy 30 egészségügyi, oktatási és személyiségi jogvédő csoport a Commercial Alert szervezet irányításával azt követeli az amerikai kongresszustól, hogy szabályozza a gyermekek kegyeit kereső mobiltelefoncégek működését – írja az AdAge.com.
A Tesco szúrópróbaszerű ellenőrzésekkel, a Metro pedig három lépcsős szűrőrendszerrel védekezik a hamis áru ellen, járt utána az mfor.hu a múlt heti dvd-lefoglalás kapcsán.
A tiltakozó civilek levélben fordultak a szenátushoz, amelyben felhívják a figyelmet arra, hogy a telekommunikációs ágazat a fiatal gyermekeket tekinti legígéretesebb fogyasztói csoportjának. Ez szerintük az utóbbi évtizedek egyik legkártékonyabb tendenciája az amerikai gazdaságban.
A fogyasztói jogvédő tömörülés utal arra is, hogy a gyermekeknek szánt mobiltelefont a gyártók hasznos eszközként – amely megkönnyíti a szülőkkel való kommunikációt – vezetik be a piacra. A valóságban azonban a készülékek a hirdetőknek jelentenek óriási segítséget, amelyek telekommunikációs úton könnyűszerrel elérik a tapasztalatlan fogyasztókat.
„A gyermekeken keresztül szeretnék az iparág cégei a szülők vásárlási szokásaikat befolyásolni” – állítják. Az NPD Group adatai szerint a 9 és 11 év közötti gyermekek mintegy 22 százalékának van mobiltelefonja, a NOP Worldwide Technology mérései szerint a 10-11 évesek 14 százaléka mobilozik. A levélben felsorolt aggodalmak között szerepel, hogy a mobilokon keresztül szexuális tartalmakkal is bombázhatják a kiskorúakat, illetve az eszköz növelheti a daganatok kialakulásának a kockázatát a gyerekek körében.
mfor.hu

„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja