Holnaptól tilos a dohánytermékek reklámja

Holnaptól az unióban már a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása - számol be a Napi Online. A szabályozás alól egy kivétel van, a Forma-1-es Magyar Nagydíj. Más rendezvényt nem támogathatnak dohánygyárak.

MNO
2005. 07. 30. 12:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az EU direktívái szerint a televíziós tiltás után holnaptól már a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása. A szabályozás szerint mostantól a kulturális és sporteseményeken is korlátozzák a reklámokat, azonban mozikban, óriásplakátokon, vagy zártkörű eseményeken van lehetőség promótálásra.

Az erről szóló irányelvet még 2003-ban fogadta el az Unió. A Forma-1 versenyein tilos a cigarettareklám, a szabály szerint a dohánygyárak nem támogathatják a rendezvényeket. Magyarországon sem lehetne dohányreklám a Magyar Nagydíj futamain. A gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény módosítása után azoban itthoni Forma-1 felmentést kapott a tilalom alól.

A fölmentés nem az Európai Uniótól származik, hanem a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt módosította oly módon az Országgyűlés, hogy a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek számító sporteseményeken megengedi a dohányreklámok használatát – nyilatkozta a Magyar Rádiónak Tóth Judit, a Gazdasági Minisztérium szóvivője.

(napi.hu, radio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.