Az EU direktívái szerint a televíziós tiltás után holnaptól már a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása. A szabályozás szerint mostantól a kulturális és sporteseményeken is korlátozzák a reklámokat, azonban mozikban, óriásplakátokon, vagy zártkörű eseményeken van lehetőség promótálásra.
Az erről szóló irányelvet még 2003-ban fogadta el az Unió. A Forma-1 versenyein tilos a cigarettareklám, a szabály szerint a dohánygyárak nem támogathatják a rendezvényeket. Magyarországon sem lehetne dohányreklám a Magyar Nagydíj futamain. A gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény módosítása után azoban itthoni Forma-1 felmentést kapott a tilalom alól.
A fölmentés nem az Európai Uniótól származik, hanem a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt módosította oly módon az Országgyűlés, hogy a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek számító sporteseményeken megengedi a dohányreklámok használatát – nyilatkozta a Magyar Rádiónak Tóth Judit, a Gazdasági Minisztérium szóvivője.
(napi.hu, radio.hu)

Ezt a kvízt csak kevesen töltik ki hibátlanul – Ön felismeri, mi magyar találmány?