A Pénzügyminisztérium (PM) sajtóosztálya cáfolta az értesülést, mondván „a Malév értékesítését a kormány döntötte el, a privatizáció lefolytatása az ÁPV dolga, a PM semmilyen utasítást nem adott és nem is adhat”. A Magyar Nemzet kérdésére, hogy ez Veres János pénzügyminiszter személyes válasza-e, a tárca sajtóosztályának munkatársa kijelentette: nem, ez a PM hivatalos válasza. Az ÁPV Rt. lapzártánkig nem cáfolta értesülésünket.
A Veres János utasításáról a Magyar Nemzet számára kiszivárogtatott információ azért figyelemre méltó, mert úgy tudja a lap, az ÁPV Rt. várhatóan ma dönt a Malév privatizációs pályázatának eredményességéről, így a versenyben maradt két jelentkező, az Aviation Solutions Befektetői Konzorcium (ASBK) Kft. és a KrasAir vezette orosz–magyar konzorcium ajánlatáról. A Magyar Nemzet úgy tudja, a spanyol és az ír pályázó értékelhetetlen ajánlatot tett. A pénzügyminiszteri utasítás – a lap értesülései szerint – az ÁPV Rt. igazgatósága mai ülésén is téma lesz. A versenyben lévő ASBK Kft. mögé finanszírozó bankként időközben beállt az OTP Bank Rt. is, ennek ellenére a Magyar Nemzet értesülései szerint vagy a KrasAir lesz a befutó, vagy harmadszor is eredménytelennek nyilvánítják a Malév Rt. 99,95 százalékos részvénypakettjére kiírt privatizációs pályázatát. Az ASBK szakmai vezetője Kovács Ferenc egykori Malév-vezérigazgató, és a konzorciumban szintén érdekelt Virágh Attila, az SZDSZ-hez közeli üzletember, aki korábban a Perfekt Rt. révén Gyurcsány Ferenc üzletfele volt.
A különböző sajtóorgánumokhoz korábban kiszivárogtatott információk szerint az orosz állam többségi tulajdonában álló KrasAir vezérigazgatója és tulajdonosa, Borisz Abramovics figyelemre méltó kapcsolatot ápol egyes szocialista vezető politikusokhoz köthető érdekkörrel. A sajtó hol az MSZP pártpénztárnokának tartott Puch Lászlónak, hol pedig Veress János pénzügyminiszternek tulajdonítja a KrasAir befolyását a döntéshozókra. Június elején a Malévnál működő hat szakszervezet közösen hívta fel a figyelmet arra, hogy „az egyik politikai párt pénztárnoka menedzseli a mostanában előtérbe került, egykori szovjet tagállamból származó pályázó konzorciumot”. A szakszervezetek azt is állították: „a versenyt nagyban befolyásolja, hogy melyik pályázó mennyi és milyen pozícióban lévő információszállítót tudott a Malév szervezetében benntartani, illetve oda beépíteni. Ezek a csatornák naprakész információkat szolgáltatnak ki a Malév adataiból megbízóiknak.”
A Magyar Nemzet értesülései alátámasztják a repülőtéri szakszervezetek aggodalmát. A KrasAirhez tartozó hazai résztvevők, illetve strómanok kilétére a 2005. április
6-án bejegyzett Airbridge Rt. cégirataiból derül fény. A 20 millió forint jegyzett tőkével létrehozott társaságot Kiss Kálmán nyugalmazott magas rangú határőrtiszt mellett Költő Magdolna és Leonov Pjotr Viktorovics jegyzi. Ez utóbbi urat a sajtóból Leonov Péter néven ismerhetjük, ő képviseli a KrasAir vezérigazgatóját, Borisz Abramovicsot Magyarországon. Abramovics egyébként Kiss Kálmán mellett az Airbridge tulajdonosa is. Költő Magdolnáról egyebek mellett azt érdemes tudni, hogy számos, a Resonator Kft. nevével jelzett cégcsoporthoz tartozó társaságban cégvezető, illetve tulajdonos. A budaörsi ipari parkot is magában foglaló cégcsoport fő tulajdonosa Szabó András, aki 2002 óta a Győr– Sopron– Ebenfurti Vasút Rt. elnöke, és az utóbbi időben a hazai sportéletben is magas pozíciókat tölt be, például a Magyar Olimpiai Bizottságban, illetve a Magyar Tornaszövetség elnökeként is ismert. A Magyar Nemzet információi szerint kiváló kapcsolatot ápol vezető szocialista politikusokkal. Költő Magdolna üzletasszony a lap értesülései szerint Szabó András élettársa, 2005. május 5-től a Malév igazgatóságának a tagjaként minden fontos Malév adathoz hozzáférhetett, ez év március 16-i rendkívüli közgyűlésen éppen a Malév privatizációs pályázatán való részvételük miatt mondott le igazgatósági tagságáról 2005. február 24-i hatállyal.
Az Airbridge Rt. felügyelőbizottságában Nyegomedzjanov German mellett Ács Sándort és Zubek Jánost találjuk. Utóbbi a 90-es évek elejéig a határőrség szóvivője volt. Zubek Jánosról azt érdemes még tudni, hogy kiválóan beszél oroszul, és a nyolcvanas évek elején elvégezte a Szovjetunió Kommunista Pártja Központi Bizottsága mellett működő társadalomtudományi akadémiát. A 90-es évek elején tisztségével összeférhetetlen gazdasági tevékenysége miatt elbocsátották a határőrség kötelékéből.
A Power Systems Földgáz- és Energiakereskedelmi Szolgáltató Kft.-ben a cég egyik tulajdonosa az amerikai Doverban bejegyzett Cash & Transfers Financial Service Inc., melynek Zubek János a kézbesítési megbízottja, a másik tulajdonos a Washingtonban bejegyzett Gazinvest LLC, amelynek a szintén kézbesítési megbízottja az Airbridge-ében felbukkanó Nyegomedzjanov German.
Leonov Péter, az Airbridge Rt. igazgatósági tagja lapunkat úgy tájékoztatta: a cég és a KrasAir szakmailag és pénzügyileg stabil háttérrel rendelkezik, így nincs szükségük politikai támogatásra. Úgy vélik, hogy az ajánlatok megismerése után elnyerik a döntéshozók támogatását, határozott és megvalósítható elképzeléssel rendelkeznek a Malév nyereségessé tételére. Közölte: titkos és háttérben zajló megbeszéléseik nincsenek, és nem is voltak folyamatban a Malév privatizációval kapcsolatban.
Az East Line nem nyilatkozik. Harmincezer dollár értékű az a számla, amit a KrasAir repülőgépeinek javításáért az Aeroplex Kft.-nek eddig még nem fizetett ki – tudta meg a Magyar Nemzet. A KrasAir illetékese úgy tájékoztatotta a lapot, hogy a repülőgépek javításával foglalkozó céggel szemben nincs tartozásuk és elszámolási vitájuk. A repülőgépek javítását nem közvetlenül a KrasAir, hanem a vele szerződésben álló, szintén orosz East Line Technique bonyolítja. A Magyar Nemzet telefonon megkereste az East Line-t, ahol Rudenko Jevgenyij Pavlovics vezérigazgató szabadsága miatt a titkárnője annyit közölt: semmilyen információt nem adnak, ha az Aeroplexnek problémája van a cégükkel, velük egyeztessenek.

Tiszta vizet öntünk a pohárba – ennyibe kerül egy lángos a Balatonnál