Räikkönen magabiztos győzelme a Hungaroringen

A finn Kimi Räikkönen nyerte a Magyar Nagydíjat. A McLaren versenyzője remek box-taktikájának köszönheti a diadalt. A dobogóra a nagyot csatázó két Schumacher állhatott még fel. A vb-éllovas Alonso csak 11. lett, így Räikkönen hátránya 26 pontra olvadt a spanyollal szemben. (Képriport itt.)

Kaposi Dávid
2005. 07. 31. 13:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Nagydíj rajtját az élről induló Michael Schumacher kapta el legjobban. Montoya megőrizte második helyét, Räikkönen leelőzte Trullit, így feljött a harmadik helyre, míg Alonso ütközött Ralf Schumacherrel, az első vezetőszárnya megsérült, így ki kellett állnia cserére a boxutcába. Az első kanyarban Villeneuve karambolozott Kliennel, a Red Bull versenyzője nem tudta folytatni a versenyt. Kiesett David Coulthard is, akit eltalált az Alonso autójáról leszakadt első szárny, és eltört a felfüggesztése. Alonso és Barrichello alaposan hátracsúszott.

A harmadik körben Räikkönen leelőzte csapattársát, majd szorosan követte az éllovas Schumachert is. A finn és a német meglépett a mezőnytől, a harmadik helyen a kolumbiai Montoya autózott.

A 11. körben Räikkönen kiállt a boxba, és csak az ötödik helyre tudott visszatérni. Két körrel később Trulli, majd Button és Szato is követte a finn versenyzőt a boxutcába.

A 14. körben mindkét Schumacher kiállt: Ralf és Michael is üzemanyagot kapott. Így Montoya vette át a vezetést, a Ferrari német pilótája a második helyre jött vissza. Montoya a 21. körben állt ki tankolni, így Schumacher visszavette a vezetést, a kolumbiai pedig haramadik helyre tudott beállni. Visszaállt az a sorrend, amely a rajt után alakult ki, és a helyzet is hasonló volt: Räikkönen támadta az élen álló ferrarist, de Schumacher jól tartotta magát.

A 25. körben a hátsó régióban autózó Barrichello csúszott ki, így Fisichella meg tudta előzni.

Räikkönen egyre gyorsabb volt, de Schumacher továbbra sem engedte előzni. A 35. körben Michael Schumacher másodszor is kiállt tankolni, majd egy körrel később Räikkönen autóját is újratöltötték, aki meg tudta előzni még Schumachert. Az élen ekkor Montoya állt, aki azonban a 40. körben feladni kényszerült a versenyt motorhiba miatt. A vezetést csapattársa, Räikkönen vette át, aki rendre gyorsabb köröket teljesített, mint a világbajnoki cím védője, így növelte előnyét. A harmadik helyen Ralf Schumacher autózott, mögötte Trulli, Button, Heidfeld volt a sorrend. A vb-éllovas Alonso kiszorult az első tízből.

A 44. körben Fisichella csúszott ki, de folytatni tudta. Ez nem sikerült Massának, akinek az autója a boxban kezdett füstölni. A 47. körben az éllovas Räikkönen harmadik tankolása után is vissza tudott jönni az első helyre. Az 54. körben Ralf Schumacher állt ki tankolni a harmadik helyről. Két körrel később testvére is kiállt, de a világbajnok vissza tudott jönni a második helyre.

Egy másik világbajnok, Villeneuve azonban feladni kényszerült a versenyt. Az élen továbbra is Räikkönen állt, egyre nagyobb előnnyel, míg a két Shumacher egymással harcolt a második helyért. A futam további körei is a testvárharcról szóltak, ám Ralf nem tudott elmenni bátyja mellett, noha közel került hozzá.

A XX. Magyar Nagydíjat a finn Räikkönen nyerte, sikerét igazán nem fenyegette veszély. A vb-éllovas Alonso a 11. helyen zárt, így a McLaren versenyzője 26 pontra csökkentette lemaradását a pontvadászatban. A két Schumacher mögött negyedikként Jarno Trulli, ötödikként Jenson Button, hatodikként Nick Heidfeld zárt. A hetedik helyen ért célba Mark Webber, a nyolcadik pedig Szato Takuma lett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.