Brüsszel szándékai szerint az üzemanyag-felhasználáson belül a bio- vagy megújuló hajtóanyagok arányának 2005-re el kellene érni a 2 százalékot, 2010-re pedig az 5,75 százalékot, az érintett államok azonban ennél alacsonyabb arányt – Magyarország 0,4–0,6 százalékot – valószínűsítettek az idei évre.
A bioüzemanyag részesedése a közúti közlekedés energiafelhasználásában a tagállamokban az 1999-es 0,25 százalékos szintről 2004-re egy százalék közelébe emelkedett, ám a növekedés akadályokba ütközik. A termények átalakítása biodízellé jóval kisebb energia- és szén-dioxid-kibocsátás megtakarításával jár az egyéb hasznosítási módokhoz képest, ezért a bioüzemanyagok előállításának erőltetése akár a megújuló energiaforrásokra vonatkozó célok teljesítését is hátráltathatja.
Magyarországon a kétszázalékos brüsszeli cél eléréséhez évi 40 ezer tonna biodízel és 30 ezer tonna etanolnak megfelelő ETBE (etil-tercier-butil-éter) felhasználására lenne szükség. Szakértők szerint azonban ennek teljesítése komoly nehézségekbe ütközik, idehaza ugyanis az elmúlt években literenként 30 forintos támogatással sem sikerült versenyképessé tenni a biodízelt a gázolajjal szemben. A következő években azonban előrelépés várható. A Mol Rt. még tavaly megkezdte százhalombattai MBTE- (metil-tercier-butil-éter) üzemének átalakítását bio-ETBE üzemmé, amely mezőgazdasági eredetű etanolt használna fel. Emellett év végére pozsonyi MTBE-üzemének átalakítását is befejezi, 2007-re pedig Tiszaújvárosban épít egy új bio-ETBE-üzemet.
(Forrás: Világgazdaság)

Haderőfejlesztés: megérkeztek az első L–39 Skyfox gépek a magyar légierőhöz