A kabinet összesen hathetesre tervezett SMS-akciójának legújabb kérdését annak kapcsán teszik fel, hogy az emberek jelentős része nem tart igényt a direkt marketing eszközeinek megjelenésére otthonában, azonban nem tud tenni az ellen, hogy a reklámozók megtalálják kiadványaikkal.
A környezetvédelmi tárca közigazgatási államtitkára mai sajtótájékoztatóján közölte, elsősorban az a cél motiválta a kormányt, hogy csökkenjen a hulladék mennyisége. Őri István elmondta: a kereskedelmi célú reklámanyagokból mintegy hetven tonnányi hulladék keletkezik, emellett sok embert bosszantanak is a postaládákba bedobott hirdetések.
Hozzátette: hogy számos zöld szervezet és az ombudsman is támogatja azt a kormányzati elképzelést, hogy valamilyen jogszabályi megoldás szülessen a problémára. Őri István közölte, a megoldás az lehet, hogy a gazdasági reklámtevékenységről, valamint a postáról szóló törvényt kiegészítenék a reklámozókra vonatkozó szankciókkal.
A kormány érdemi kormányzás helyett továbbra is csak SMS-kampánnyal múlatja az időt – közölte a Fidesz szóvivője erre reagálva. Halász János kiemelte: ez egy olyan kampány, amiről bevallották, hogy ők sem veszik komolyan, hiszen semmilyen jogalkotási következménye nem lesz. A szóvivő szerint jóval több válasz érkezne például egy olyan kérdésre, hogy „Ön szerint jó irányba mennek a dolgok Magyarországon?”
(Info Rádió, teletext.hu)

Orbán Viktor rejtélyes poszttal jelentkezett