Nagy bajban lehet a magyar gazdaság, ha kormány ilyen rohamtempóban akarja értékesíteni a még meglévő állami vagyont – közölte mai sajtótájékoztatóján Wintermantel Zsolt. A fideszes politikus ezzel a Budapest Airport Rt. és a Malév Rt. erre az évre tervezett privatizációjára utalt. Felidézte, hogy a jelenleg érvényes pályázatok alapján az ÁPV Rt. mindössze 160 millió forintért fogja eladni a nemzeti légitársaságot. „Úgy tűnik, hogy a kormány a repülőtársaságok ingyen repülőjegy-akciói után meghirdette az ingyen Malévot„ – tette hozzá.
Az elhamarkodott és felgyorsított privatizációnak komoly biztonsági és politikai kockázatai vannak – közölte Wintermantel Zsolt, aki hozzátette: Magyarország NATO felé vállalt katonai szállítási kötelezettségeinek végrehajtása során a Malévra is hárulnak feladatok. Egy 2003-as kormányrendelet Malév Rt.-t olyan stratégiailag kiemelten fontos jogi személyként jelöli meg, amely folyamatosan részt vesz Magyarország NATO-kötelezettségeinek teljesítésében. Joggal merülhet fel a kérdés Wintermantel Zsolt szerint, hogy a cég orosz tulajdonosi kézbe kerülése hogyan érinti ezeket a vállalásokat.
A Malév alkalmas arra, hogy 134 országban több mint 600 repülőtéren legyen jelen és kínálhassa a szolgáltatásait. Az elsietett privatizációval ez az üzleti érték is veszélybe kerülhet. A Fidesz ezért arra kéri a kormányt, hogy függessze fel a Malév privatizációját, és a kockázatokat mérlegelve írjon ki új pályázatot. Újságírói kérdésre válaszolva a politikus elmondta, hogy a Malév menedzsmentje által készített feljegyzés szerint akár 15-20 milliárd forintot is ki lehetne venni azonnal a Malévből. Csak az üzemanyagtöltő rendszer önmagában többet ér, mint 160 millió forint, és a cég a világ egyik legfiatalabb légiparkjával rendelkezik.
Ezek után joggal merül fel a kérdés, hogy kinek az érdekét szolgálhatja egy ilyen gyors, gyanúsan alacsony áron történő privatizáció. Hozzátette: lapinformációk szerint mindkét, a privatizációban résztvevő cég komoly kapcsolatokat ápol szocialista politikusokkal. Az egyik cég vezetésében és tulajdonosi körében pedig egyenesen Gyurcsány Ferenc korábbi nagyon szoros üzlettársai jelennek meg. A Fidesz ezért várja a kormány válaszát arra, hogy mennyire reálisak a Malév menedzsmentje által készített feljegyzésben megjelenő adatok. Valós-e, hogy a Malév az idei évre nyereséget tervez, hogy az elkövetkező években egyetlen forint állami tőkebevonásra sem lesz szükség? – tette fel a kérdést Wintermantel Zsolt.
Új szintre lép a Budapest–Peking kapcsolat: döntött az Air China















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!