Az agglomerációból mintegy 200 ezer autós érkezik naponta a fővárosba, és közel ugyanennyi helyi lakos is személygépkocsival közlekedik. Környezetvédelmi szakértők és civil szervezetek is arra figyelmeztetnek, hogy a főváros zsúfoltságát és a légszennyezettséget az autóforgalom csökkentésével, a belvárosból való kiszorítással lehetne mérsékelni.
Ennek egyik eszköze lehet a közlekedési csomópontoknál létesített P+R (park and ride) rendszer, ám az ezek száma alacsony. Jelenleg 438 őrzött P+R-férőhely van, ahol egy villamosjegy áráért munkanapokon 6 és 19 óra között lehet parkolni. A három parkoló (Kőbánya-Kispest metróállomás, Újpest-Városkapu, 56-os villamos hűvösvölgyi végállomása) üzemeltetése évi 70-80 millió forintjába kerül a fővárosnak. Ezeken kívül összesen 4000 őrizetlen P+R-hely is van – nyilatkozta Pásti Imre, a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának alosztályvezetője. A parkolók kihasználtsága változó, hiszen hosszú időbe telik, míg ismertté és használttá válnak a távolabbi területekről érkezők előtt is – közölte Pásti Imre. A rendszer bővítése lassan halad, mivel a főváros anyagi lehetőségei és az önkormányzatokkal folytatott telekvásárlási procedúrák korlátot szabnak az építkezéseknek.
A fővárosban jelenleg mintegy 50 ezer fizető parkolóhely van, amelyek nagy része a belvárosban található. Szakértők szerint azonban a parkolóházak nem csökkentik, hanem növelik a forgalmat. Az agglomerációból beutazók belvárosban való parkolását csak az ott lakók egészsége, Budapest arculata és a szegényes élővilág rovására lehet megvalósítani. Gondot jelent még, hogy a fásított területek alá épített parkolókkal a város legszennyezettebb területeiről tüntetik el a fákat, és az ígért zöldfelület is csak füvesítést jelent.
(Forrás: Napi Gazdaság)

Rejtélyes tragédia a Dunán – holtan találták meg a férfit