Kevés a parkolóhely a fővárosban

Budapesten a belváros légszennyezettségét és zsúfoltságát csökkentené a P+R (park and ride) rendszer bővítése, ám a meglévő kapacitás elmarad az igényektől, és a főváros anyagi lehetőségei korlátozzák a lehetőségeket. Egyes szakértők szerint a parkolóházak épülése sem csökkenti a forgalmat.

MNO
2005. 08. 11. 9:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az agglomerációból mintegy 200 ezer autós érkezik naponta a fővárosba, és közel ugyanennyi helyi lakos is személygépkocsival közlekedik. Környezetvédelmi szakértők és civil szervezetek is arra figyelmeztetnek, hogy a főváros zsúfoltságát és a légszennyezettséget az autóforgalom csökkentésével, a belvárosból való kiszorítással lehetne mérsékelni.

Ennek egyik eszköze lehet a közlekedési csomópontoknál létesített P+R (park and ride) rendszer, ám az ezek száma alacsony. Jelenleg 438 őrzött P+R-férőhely van, ahol egy villamosjegy áráért munkanapokon 6 és 19 óra között lehet parkolni. A három parkoló (Kőbánya-Kispest metróállomás, Újpest-Városkapu, 56-os villamos hűvösvölgyi végállomása) üzemeltetése évi 70-80 millió forintjába kerül a fővárosnak. Ezeken kívül összesen 4000 őrizetlen P+R-hely is van – nyilatkozta Pásti Imre, a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának alosztályvezetője. A parkolók kihasználtsága változó, hiszen hosszú időbe telik, míg ismertté és használttá válnak a távolabbi területekről érkezők előtt is – közölte Pásti Imre. A rendszer bővítése lassan halad, mivel a főváros anyagi lehetőségei és az önkormányzatokkal folytatott telekvásárlási procedúrák korlátot szabnak az építkezéseknek.

A fővárosban jelenleg mintegy 50 ezer fizető parkolóhely van, amelyek nagy része a belvárosban található. Szakértők szerint azonban a parkolóházak nem csökkentik, hanem növelik a forgalmat. Az agglomerációból beutazók belvárosban való parkolását csak az ott lakók egészsége, Budapest arculata és a szegényes élővilág rovására lehet megvalósítani. Gondot jelent még, hogy a fásított területek alá épített parkolókkal a város legszennyezettebb területeiről tüntetik el a fákat, és az ígért zöldfelület is csak füvesítést jelent.

(Forrás: Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.