Ki nevet a végén?

Három héten belül jelenti be az ÁPV Rt., hogy mely befektetők jutottak a második fordulóba, miután ma lejárt az indikatív ajánlatok benyújtásának határideje a Budapest Airport Rt. privatizációjának első fordulójában. Az első fordulóba tíz pályázó került.

MNO
2005. 08. 09. 11:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cél a legmegfelelőbb néhány pályázó továbbjuttatása, a vételár mellett a legfontosabb szempontok közé tartozik a stratégiai, fejlesztési tervek, pénzügyi források megalapozottsága, az iparági tapasztalat, a munkavállalókkal kapcsolatos vállalások, a nemzetbiztonsági szempontok és az ajánlattevők általános elkötelezettsége. Nagy meglepetésre nem lehet számítani: valószínűleg egyetlen versenyben lévő résztvevő sem könnyíti meg önkéntesen a döntéshozók dolgát. Mint ismeretes, a következő tíz pályázó került meghívásra a nyilvános kétfordulós pályázat első fordulójába:

- az Abertis Group, az Ontario Teacher's Pension Plan, az Aena Internacional, az ACDL és a TBI konzorciuma;
- a BAA (International Holdings) Ltd. és a Wallis Ingatlan Rt. konzorciuma;
- a Copenhagen Airports A/S;
- az Euroinvest Közép-Európai Befektetési Rt, az Aeroporto di Venezia Marco Polo S.p.a, a Trigránit Fejlesztési Rt, az OTP Bank és a MOL Rt. konzorciuma;
- a Ferrovial Aeropuertos SA, a Ferrovial Infraestructuras SA és a Goldman Sachs Int. konzorciuma;
- a Fraport AG és a Deutsche Bank AG konzorciuma;
- a Hochtief AirPort GmbH. és a Hochtief AirPort Capital GmbH. konzorciuma;
- a Macquarie Airports Holdings Ltd;
- a Tav Tepe-Akfen-Vie Yatirim Yapim Ve Isletme Anonim Sirketi;
- a Terra Firma Investment (GP) 2 Ltd.

Akár a Budapest Airport Rt. 100 százalékos pakettje is értékesítésre kerülhet, amennyiben ezt a jogszabályváltozások lehetővé teszik. A kiválasztott ajánlattevők november 2-án adhatják be jogilag kötelező érvényű ajánlataikat. A hatalmas érdeklődés mellett zajló privatizáció akár már idén lezárulhat.

Ismert: a Fidesz mindvégig tiltakozott a Budapest Airport Rt. privatizációja ellen. A párt álláspontja szerint a Gyurcsány-kormány egy jól működő, dinamikusan fejlődő, a magyar emberek számára hasznot teremtő céget kótyavetél el. 2004-ben a Budapest Airport 30 milliárdos forgalom mellett 10 milliárd forint nyereséget könyvelhetett el. A legnagyobb ellenzéki párt ellenérzését az eladással kapcsolatban csak növelte az a tény, hogy bár a légiközlekedésről szóló törvény csak július elsejétől lép hatályba, a privatizációs pályázati felhívás azonban már a törvény parlamenti elfogadása előtt megjelent.

portfolio.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.