Nincs Malév-válság

A Malév nem szorul állami támogatásra, gazdasági helyzete nem indokolja az rt. eladását. A légitársaság emelkedő forgalmat produkál, várhatóan százmillió forintos eredménnyel zárja az idei évet. A Magyar Nemzet birtokába került elemzés, amely szerint kockázatos az orosz–magyar pályázónak eladni a nemzeti légitársaságot, megjósolja a botrányt. • Fidesz: a kormány függessze föl a Malév privatizációját• László: Vihetik a Malévot

Magyar Nemzet
2005. 08. 12. 10:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Malév nem szorul állami támogatásra, gazdasági helyzete nem indokolja az rt. eladását. A légitársaság emelkedő forgalmat produkál, várhatóan százmillió forintos eredménnyel zárja az idei évet. A Malév Rt. adósságállománya 33 milliárd forint: ebből 20 milliárdot tesz ki az a hosszú lejáratú hitel, amit a Magyar Fejlesztési Bank Rt. nyújtott, a tartozás fennmaradó része pedig a saját tulajdonban levő repülőgépek megvásárlásából adódik. A Malév értékesíteni tudná járműveinek egy részét, így a társaság adósságállománya 13 milliárd forinttal csökkenne. A Malév érvényes vételi ajánlattal rendelkezik a hat, tulajdonában lévő repülőgépre, amiket hetvenmillió dollárért tudna eladni, és arra is lenne lehetőség, hogy a járműveket visszalízingelje.

A légitársaság legnagyobb lehetősége a további fejlődésre a Oneworld légi szövetséghez való csatlakozás, amit a privatizáció meghiúsíthat. A Oneworld tagjai ugyanis a tulajdonosváltástól teszik függővé, hogy csatlakozhat-e hozzájuk a Malév. A Magyar Nemzet úgy tudja, amikor a légi szövetséget vezető társaságok értesültek arról, hogy az orosz érdekeltségű AirBridge a legesélyesebb a Malév megvételére, levelet küldtek a Malév vezérigazgatójának. Ebben leszögezték: a Oneworld elállhat a szerződés aláírásától. A Malévért induló ASBK Vagyonkezelő Kft. vezetői a lapnak azt állítják: velük nem tárgyal az ÁPV Rt. a privatizációs eljárás során, és ezért jogi lépéseket fontolgatnak. Azt azonban nem tudni: valóban megkezdte-e a tárgyalásokat az ÁPV Rt. Borisz Abramoviccsal, a KrasAir vezérigazgatójával.

A Magyar Nemzet birtokába került egy figyelemre méltó elemzés, amely politikailag, szakmapolitikailag és piaci, valamint gazdasági szempontból is kockázatosnak tartja az orosz–magyar pályázónak eladni a nemzeti légitársaságot, és az üzlet kikényszerítése esetére megjósolja a botrányt.

Továbbiak a Magyar Nemzet mai számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.