Szarka Ágota: Magyar Bálint integrációról meg szegregációról papol, és kioktatja humanizmusból a katolikus klérust. Miközben álszent, moderneskedő, a világ műveltebb részein már meghaladott dogmáival tízezrek – a jövendő Magyarország – életét teszi tönkre. Mindenkinek meg kell kapnia azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével a legteljesebb mértékben ki tudja bontakoztatni képességeit. Személyre szabottan. Az okosaknak, a gyengécskéknek, a gazdagoknak, a szegényeknek, a betegeknek és az egészségeseknek egyaránt. De sosem egymás rovására, hanem egymás mellett. Ez a nyomor felszámolásának, a valódi esélyegyenlőség megteremtésének egyetlen útja. Meg kellene kérdezni a pedagógusokat, a szülőket, a szakértőket, mik a lehetőségek, hogyan lehet elérni ezt a célt a gyakorlatban. Ha az íróasztal mellett kiagyalt, hagymázas teóriák alapján tovább folytatódik a maradék oktatási rendszerünk szétverése, lezüllesztése, a pedagógusok megfélemlítése, az önkormányzatok törvényekbe csomagolt zsarolása (lásd Jászladány), annak beláthatatlan következményei lesznek. Magyarnak inkább azon kellene törnie magát, hogy a lehető legtöbb pénzt tapossa ki a költségvetésből az oktatás számára. S hogy az iskolákban ne a gagyi tévéműsorokról szóljon a dolgozat, hanem – ha már úgyis irtózik a lexikális műveltségtől – kapjanak nagyobb súlyt a gyakorlati ismeretek: legyen tanműhely, kiskert, tanulókonyha, ahol a gyermekeknek átadják mindazt a tudást, amit családjuktól nem kaphatnak meg, ám ők már továbbadhatnak gyermekeiknek. A túlélésünk múlik rajta.
(Magyar Nemzet, 2005. augusztus 1.)

„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja