Csütörtökön reggel, mint majdnem minden hétköznap reggelén többségében valóban gyorsabban juthatott el munkahelyére az, aki tömegközlekedést használt, mint aki személygépkocsijában ült a szokásosnál talán valamivel kisebb dugóban – áll a közleményben.
Hozzáteszik: nagyot fordult a világ estére. Megkezdődött ugyanis a kerékpárosok felvonulása, a Critical Mass nevű rendezvény. A „kritikus tömeg” által okozott közlekedési káosz a tavaszi után ismét elérte a kritikus méreteket.
Ha csak az autósok kerültek volna nehéz helyzetbe, egy szót sem szólhatnánk. De a legrosszabb helyzetbe ismét azok kerültek, akik hallgattak a felhívásra, és ma reggel a tömegközlekedést választották, Európában ugyanis egyedüliként nálunk az autómentes nap a villamosok leállításáról, a buszközlekedés ellehetetlenítéséről (is) szólt – tartalmazza a sajtóközlemény.
Hozzáfűzik: az autómentes nap tehát a tömegközlekedés összeomlásáról szólt, és minden előzetes elképzeléssel szemben azt az üzenetet hordozta a városi lakosság számára, hogy aki teheti, utazzon továbbra is minden nap személygépkocsival.
Jobban végiggondolva a tapasztalatokat, lehet, hogy revideálni kényszerülünk korábbi álláspontunkat: ha ilyen egy autómentes nap, akkor évenként nemhogy 365-re, de egyetlenegyre sincs szükség, mert többet árt, mint használ – így a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület.
(OS)
Trump aláírta a törvénybe foglalt ígéreteit
