Némileg váratlan fordulat állt be a BA Rt.-ért folytatott versenyben: a nagyon erős banki hátterű (Macquarie Bank) Macquarie Airports hétfőn felvásárlási ajánlatot tett a Copenhagen Airports-ra, amit a dán részvényesek már tegnap támogattak, de a 39,2 százalékot birtokló koppenhágai kormány nem. Az ausztrál vállalat előzőleg megkörnyékezte a Ferihegyre „leszállni készülő” német Hochtief Airports anyavállalatát, a Hochtief AG-t is. A tengerentúli cég állítólag a prágai repülőtér üzemeltetőjét is kiszemelte, s erről puhatolózó tárgyalásokat folytat – írja a Világgazdaság.
Egyelőre nem tudni, meddig lesz képes kitartani a koppenhágai kabinet, úgy tűnik, nem a felajánlott részvényekénti 2000 dán koronás (269 euró) árat kevesli. A kormányzat azzal érvel, hogy a vállalat nyereséges, ezért nem akar megválni a részesedésétől. A dán cég azonban kijelentette: bármi lesz is, nem folytatja a küzdelmet Budapesten, mert nem tud helytállni a részvényesek előtt.
Pénzügyi szakértők szerint az ausztrálok biztosra akartak menni, ezért túlárazták a dán társaságot, a 2000 dán korona a pénteki záróárnál 31 százalékkal magasabb. Ugyanez az előremenekülés lehet a BA Rt. esetében is. Annál is inkább, mert a legnagyobb vetélytársnak tartott brit British Airports Authority (BAA) nagyon elszánt, s bár nem ő ígérte a legtöbbet az előző, visszavont pályázaton, nem kétséges, hogy 400 milliárd forintot meghaladó ajánlatot tesz. A The Sunday Times szerint az ausztrál–brit párharc nyomán akár 500 milliárd forint körüli végső érték is elképzelhető.
Más megfigyelők mindamellett lapunknak hangsúlyozták: egyáltalán nem biztos, hogy a végső győzelemhez jelentősen túl kell lépni az előző körben a BA Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatáért ígért 390 milliárd forintot. Az elmúlt hetek huzavonája nyomán ugyanis egy sor árcsökkentő tényező jelent meg.
(Világgazdaság)

Még ma összeül a Védelmi Tanács Ukrajna miatt