A BKV Rt. és egyik cége, a Gépjárműjavító Szolgáltató Kft. (GJSZ) több száz milliós adósságot halmozott fel. Úgy próbálják a céget konszolidálni, hogy tagi hitelt nyújtanak a GJSZ-nek, amelynek ebből kifolyólag semmilyen pénzügyi kockázata nincs. Miközben ezt a tagi hitelt nyújtja a cég, egy „ügynököt” iktat közbe.
Az ügynök felkeresi azokat a cégeket, amelyeknek tartozik a GJSZ, és arra kéri őket, hogy álljanak el követelésük egy részétől. Kupper András rámutatott, hogy az a nagyjából 25 százaléknyi különbözet, amely keletkezik a követelés és a valós behajtás között, azon megosztozik a GJSZ és a közbeiktatott ügynöki cég. A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy az a módszer hasonlít az elhíresült Tocsik-ügyben alkalmazottra.
A fővárosi Fidesz–MKDSZ frakcióvezetője szerint a BKV olyan helyzetben van, hogy annak gazdálkodása az év végére kártyavárként omolhat össze. „Pénzügyi ügyeskedésekkel nem lehet megoldani a BKV anyagi helyzetét. Az ilyen típusú ügyeskedés nem lehet precedens értékű a BKV, a leányvállalatai vagy más fővárosi cég számára” – jelentette ki Kupper András.
A politikus arról is beszélt, hogy a BKV finanszírozása gyakorlatilag megoldatlan. A fővárosi Fidesz ezért azt kezdeményezi, hogy az állami költségvetésbe a tömegközlekedési normatíva olyan összeggel kerüljön be, amely valóban fedezetet nyújt a BKV működésére. Fővárosi fideszes politikusok már tavaly jelezték, hogy 15 milliárd forint nem fogja fedezni az ország tömegközlekedési vállalatainak működési hiányát, ezért az idén a módosító indítványukban 30 milliárdot javasolnak. Számítások szerint ebből az összegből a BKV-ra jutó hányad már elegendő lenne a működési hiány fedezésére.
fideszfrakcio.hu

Hidegfront közeleg: Változékonyabbra fordul az idő vasárnap