Áfamentes lesz, de emelkedik a regisztrációs adó alapja

Veres János pénzügyminiszter szombaton benyújtotta az Országgyűlés elnökének a jövő évi adótörvények legutolsó módosításait. Több ponton változik a jövedékiadó-törvény, és legújabb tervezet szerint 2006. január 1-jétől a regisztrációs adó összege nem tartozik bele az áfa alapjába.

MNO
2005. 11. 06. 10:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szeptemberi, még az uniós figyelmeztetés előtt készült 2006-os javaslat óta már a második, jelentősen növelt adótételeket tartalmazó regisztrációsadó-tábla tanulmányozható az Országgyűlés honlapján. A táblázatot a 2005-ös számokkal összevetve kitűnik, hogy a legmagasabb, 170-178 százalékos mértékben az 1600 köbcenti alatti, öt évnél fiatalabb használt autók adója emelkedik.

Az új tervezet az Euro 4-es emissziós kategória tételeit az áfamentessé válás miatt ismét 20 százalékkal emeli. A 2000 óta gyártott Euro 3-as autók kiindulási összegét az egyes kategóriákban ennél mintegy 50 százalékkal magasabbra állították be. A 2000 előtti, Euro 2-es autók adója duplája az azonos lökettérfogatú, új autókénak. A tiszta gázüzemű gépkocsi adótétele egységesen 380 ezer forint, míg az elektromos, illetve hibrid meghajtású gépkocsik adótétele 190 ezer forint lesz. Az új javaslat a motorkerékpárok eddig változatlan táblázatának értékeit 20 százalékkal emeli. Nem módosulnak viszont a járművek értékvesztését, és így a regisztrációs adó kor szerinti avulását leírni hivatott számok.

Az avulás számítási képletét megkeverték, mivel az adóból elengedett százalékot súlyozni próbálják. A tervezett számítási módszer továbbra sem garantálja, hogy minden esetben azonos legyen a belföldön vett autó árában megfizetendő és a külföldről hozottra követelt regadó.

A regisztrációs adóról szóló törvény módosítása kapcsán a használtautó-kereskedőket tömörítő Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) képviselői hétfőn reggel petíciót nyújtanak át a kormányzó pártok frakcióinak. A kereskedők az ellen tiltakoznak, hogy az avulás bevezetésével együtt is jelentősen emelkedik a néhány éves, használt külföldi autók regisztrációs adója. Ha a képviselők rábólintanak az adótörvényre, lehetetlenné teszik az elérhető árú külföldi autók behozatalát, miközben a hazai gépjárműpark átlagéletkora 11 év felett van.

(Forrás: Index)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.