A szeptemberi, még az uniós figyelmeztetés előtt készült 2006-os javaslat óta már a második, jelentősen növelt adótételeket tartalmazó regisztrációsadó-tábla tanulmányozható az Országgyűlés honlapján. A táblázatot a 2005-ös számokkal összevetve kitűnik, hogy a legmagasabb, 170-178 százalékos mértékben az 1600 köbcenti alatti, öt évnél fiatalabb használt autók adója emelkedik.
Az új tervezet az Euro 4-es emissziós kategória tételeit az áfamentessé válás miatt ismét 20 százalékkal emeli. A 2000 óta gyártott Euro 3-as autók kiindulási összegét az egyes kategóriákban ennél mintegy 50 százalékkal magasabbra állították be. A 2000 előtti, Euro 2-es autók adója duplája az azonos lökettérfogatú, új autókénak. A tiszta gázüzemű gépkocsi adótétele egységesen 380 ezer forint, míg az elektromos, illetve hibrid meghajtású gépkocsik adótétele 190 ezer forint lesz. Az új javaslat a motorkerékpárok eddig változatlan táblázatának értékeit 20 százalékkal emeli. Nem módosulnak viszont a járművek értékvesztését, és így a regisztrációs adó kor szerinti avulását leírni hivatott számok.
Az avulás számítási képletét megkeverték, mivel az adóból elengedett százalékot súlyozni próbálják. A tervezett számítási módszer továbbra sem garantálja, hogy minden esetben azonos legyen a belföldön vett autó árában megfizetendő és a külföldről hozottra követelt regadó.
A regisztrációs adóról szóló törvény módosítása kapcsán a használtautó-kereskedőket tömörítő Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) képviselői hétfőn reggel petíciót nyújtanak át a kormányzó pártok frakcióinak. A kereskedők az ellen tiltakoznak, hogy az avulás bevezetésével együtt is jelentősen emelkedik a néhány éves, használt külföldi autók regisztrációs adója. Ha a képviselők rábólintanak az adótörvényre, lehetetlenné teszik az elérhető árú külföldi autók behozatalát, miközben a hazai gépjárműpark átlagéletkora 11 év felett van.
(Forrás: Index)
A horvát kormányfő óva intett a vámháborútól
